Nitlotten du fått

Har besökt 11 olika länder. Varit lucia på skolan. Sjungit på skolavslutningen i nian. Åkt med motorbåt över till finland. Haft sittplats med tåg ända ner till fukking göteborg. E-type har kommit fram och skakat hand med mig. Jobbat på sex olika ställen. Varit enormt blyg. Övervunnit en ätstörning. Badat under högakustenbron. Upplevt Ghana som volontär. Tjuvplingat och pallat miljontals äpplen som barn. Sjungit på min kusins dop som 9åring. Haft en klänning bak och fram på ett skolfoto. Varit med om en krock. Nicklas Whalgren har flirtat med mig (haha). Varit kändistokig och sett många idoler under ungdomen (Darin, Danny, Ola osv). Åkt ambulans. Tog körkortet dagen efter min födelsedag. Flyttade hemifrån som 19åring. Haft tandställning. Sjungit på ett bröllop. Haft högt blodtryck och ätit mediciner för det. Alltid gjort mitt bästa. Aldrig gett upp. Försökt se livet från den ljusa sidan.


"Livet är förbaskat orättvist många gånger", Men det är ändå det enda utgångsläge som finns. Många är dem som trotsat oddsen, utmanat alla begränsningar och gjort det som inte skulle gå att göra. Personer som vägrat accptera nitlotten dem fått". 

Extremt viktiga ord. Jag var själv fett jävla mega blyg i skolan och tyvärr utfryst tack vare det. (Tur jag hade mina barndomsvänner Matilda & Julia som bodde på samma gata som jag). Men iallafall, därefter råkade jag drabbas av ätstörningar och mådde verkligen dåligt. Å dessutom har jag dragits med blodtrycksmediciner till och från i tre år. Hur som helst vägrade jag tycka synd om mig själv. Jag tog istället tag i saken och gjorde någonting bra av livet igen. Jag vägrade acceptera nitlotten jag fick. Därför ser jag tillbaka på mitt liv med loveglasses. Jag fokuserar på det positiva istället för de negativa.  Jag väljer bort saker som förstör mig. Livet blir så mycket enkare å mer fantastiskt då.

 
 



Kommentarer

Tack så mycket för det fantastisk inlägg. Blir själv peppad på att göra så bra ifrån mig som möjligt efter att ha läst detta. Ska från och med nu sluta tänka konsekvenser som kan uppstå och snarare lägga all fokus på det positiva. :)
Ha en trevlig kväll!

Svar: Kram <3
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback