Vad är det värsta som kan hända om du vågar?

Är det bara jag som är rätt duktig på att leva i trygghetsboxen. Att alltid ta det säkra före det osäkra, bara för att man är rädd att göra bort sig eller att misslyckas. Men helt ärligt? Vad är det värsta som kan hända liksom?

Vad är det värsta som kan hända om du hör av sig till killen/tjejen du varit smyg-förtjust under en tid?
Vad är det värsta som kan hända om du berättar för någon hur mycket du saknar han/hon?
Vad är det värsta som kan hända om du råkar söka till jobbet som ser roligt ut?
Whats the big deal om du är lite spontan och lever utanför dina vardagsplaner?
 Vad är det värsta som kan hända om du skiter i att träna en onsdag & äter godis istället?
Vad är det värsta som kan hända om du faktiskt vågar säga det du tänker och tycker?
Vad är det värsta som kan hända om du går osminkad och är helt naturlig en dag?
Vad är det värsta som kan hända om du inte är perfekt? 

Något jag försöker leva efter är att "ta ut glädje i förskott, det värsta som kan hända är att du varit glad i onödan". Och säga vad jag tänker och tycker i olika sammahang.  Jag har blivit ganska duktig på det ska ni veta. Just att tänka på "Vad är det värsta som kan hända om...." sedan gör jag det jag tänkt, hur läskigt jag än tycker att det är. Bära eller brista liksom. Rätt kul att leva så faktiskt. Blir lite mer spänning i vardagen då och man ångrar inte massa saker som man har ogjort. För vet ni? Det är bättre att ångra något man gjort, än inte göra det alls. Så länge det inte kommer till otroheter, skjuta personer eller råna en bank typ. 

 
Idag är det onsdag. Och vet ni? Man måste våga satsa om man ska vinna. 



Kommentarer

Tycker absolut att man ska våga!
Och det behöver även jag göra mer i vardagen, och verkligen ta tillvara tiden här och nu. Göra det vi känner för helt enkelt :-)
/ Malin
malinedlund.blogg.se

Alla vita ankelsockar går bort..

Svar: hahah vad har du emot mina sockar;)
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback