Då förstår man att allting kan hända


Under de senaste dagarna har jag varit tacksam som bor i Skellefteå, eftersom oddsen är små att det ska smälla i denna lilla stad. Samtidigt som oron och tankarna funnits, men främst riktad mot storstäderna här i Sverige. Men när de hittar IS-MANNEN tre mil ifrån mitt hem, så förstår man att allting kan hända. Jag är rädd, påriktigt. Vad är det egentligen som kommer att hända, när kommer det att smälla och var? Sverige har alltid varit ett säkert ställe och jag har aldrig tidigare i mitt liv känt mig orolig. Nu finns oron där och det för mig arg. Man ska inte behöva känna så. De hittade liksom IS-mannen i boliden av alla ställen i hela Sverige. "Det finns många asylboenden i Boliden och blev därför lätt för terroristen Mutar Muthanna Majid att smälta in". Efter att ha sett alla förskräckliga nyhetsändningar om paris förra veckan (eller ska sanningen fram har jag stängt av tvn många gånger, eftersom man blir illamående, förbannad, ledsen, förskräckt och orolig av att se så mycket hemskt). Men allting blir mer verkligt liksom, för nu är det nära. 

Man blir rädd. Och jag vill inte behöva vara rädd. 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback