Tidigare ÄS hjärnan talade

Det handlar om att acceptera den man är och hålla för öronen när hjärnspökena talar. Jag råkade ställa mig på en våg här i veckan (vilket inte har hänt på ett år), när jag såg siffrorna fick jag panik. Jag blev alldeles kallsvettig och började skaka. Jag hade liksom gått upp tre kilo det senaste året. Min tidigare ätstörda hjärna började direkt måla upp olika planer i huvudet, om hur jag skulle äta och träna för att snabbt tappa dem kg. Eller rättare sagt - hur jag skulle svälta och överträna, för att tappa kilon. 

Men sedan var det en tanke som slog mig 

Minuterna innan jag stod där på vågen var jag lycklig. Jag hade ett leende på läpperna och tyckte att min spegelbild ändå var helt okej. Så varför ska en siffra på en oväsentlig våg få förstöra min glädje?  Aldrig i livet liksom. Så vet ni vad jag gjorde när ångesten hade gått över? Jo jag sa tyst åt alla hjärnspöken, packade ihop mina "tappa kilon snabbt" tankar i lådor och skickade dem ur mitt huvud. Jag vet redan att jag lever ett hälsosamt liv. Jag äter bra mat och choklad ibland. Jag tränar några gånger varje vecka. Jag mår bra i min kropp och i mig själv. Jag gör redan allting jag kan och jag mår bra. Så varför i hvete ska några siffror på en våg, eller ångest kring mat få förstöra min självkänsla? ALDRIG=)=)=)


Jag är bara den jag är. Jag ser ut såhär och har denna personligheten. Om det inte passar, big deal? Jag kommer aldrig ändra på varken uteseende eller personlighet för att bli omtyckt av någon. Tyck om den jag är eller inte alls liksom=). Det viktigaste man gör är att acceptera den man är född till, att vara snäll med folk i sin omgivning och alltid göra sitt bästa. Men om magen råkar väcka sig när man sitter ner, låt den göra det. Lägg ingen energi på det. För bär du upp det med stolthet kommer du ändå klassas som skitsnygg=)

Självförtroende och självkänsla är det snyggaste någonsin.



Kommentarer
» Lisa

Du är så stark! Dessutom - 3kg vad är väl det? Kanske har du druckit mer och bajsat mindre liksom ;) eller vem säger att det kanske inte är så att du lagt på dig muskelmassa? :D ha en bra fredag!!

Svar: HAHA så rolig du är!!!:) Är väl säkert någonting sådant;) hihi .kram på dig!!!
Juliaajoo

» Jonna

Bra skrivet Julia(:.Du är en bra förebild! Men du har varit ute och rest mycket i vår. För mig innebär resor mat. Jag vet inte hur det är för dig?;) Men tre kilo är ingenting. Kram(:

Svar: Tack Jonna! Det är helt sant, nog unnar man sig mycket gott på semestern;) hehe. Tack för dina fina ord, det värmer. KRAM!
Juliaajoo

Klokt och inspirerande!

Svar: Tusen tack! <3
Juliaajoo

Tack-behövde läsa detta inlägg just nu!<3

Svar: Kram <3
Juliaajoo

» Ellie

Så bra skrivet <3 Gjorde också den där våggrejen för några veckor sen tyvärr, o tänkte samma...men släppte det sen precis som du.

Svar: Det är så viktigt att släppa det. För de är verkligen bara en siffra. Viktigast är att man mår bra:):) trevlig kväll!!
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback