Då får du drömkroppen på köpet


Här sitter jag med en kopp kaffe och gör mig i ordning för dagen. Idag är det jobb 12-21 som gäller för mig. Det kan absolut vara Sveriget sämsta arbetstur. Man jobbar verkligen hela dagen. Men man får göra det bästa av situationen. Kanske svänger förbi Kvantum och handlar lite Candy jag kan tugga på under dagen:):) hehe lääätt! 

Vet ni vad som är konstigt? Idag väger jag mer än någonsin. Jag väger liksom tre kilo mer än innan jag drabbades av ätstörningen. Jag har aldrig tidigar sett denna siffra på vågen. Jag har dessutom aldrig heller varit så nöjd över min kropp som jag är idag (klart jag kan ha en dålig kroppsdag nån gång, som alla andra). Men visst är det konstigt va?! Jag har insett att smal och lycklig hänger inte ihop. Lycklig och att acceptera den man är - det är magi. Inse att man duger oavsett kroppsform. Skicka iväg hjärnspöken och tillåt fina ord att stanna i hjärnan. För självsäkerhet är det snyggaste någonsin. Tycker man själv att man duger, då utstrålar man på ett annat sätt = utstrålning är snyggt som fan! 

Så sluta jaga beachkroppen 2015. Börja istället jaga din självkänsla. För finns den där, får du kroppen på köpet!
 
 



Kommentarer

Du är så himla stark! Och för att inta tala om snygg och vacker som du är!! <3 åå godis lät inte fel, skulle jag oxå behövt på jobbet idag... 7-21.30 men snart ledighet... Kram på dig

Svar: Tack Frida. Du är så stark du med! Vi borde ses snart, vill se din nya lägenhet. Kram!!<3
Juliaajoo

Du har verkligen så himla rätt i det du skriver! Bara för att man är smal betyder inte det att man är lycklig då man ständigt tampas med hjärnspökena som mer eller mindre äter upp en! Har själv haft anorexi i sju år i år vilket är en jäkla lång tid men jag kämpar på varje dag och tänker inte ge upp kampen! Livet är så mycket mer värt att leva när man mår bra och är frisk <3

Svar: Allting handlar om att acceptera den man är. Du är en kämpe det hör man. Fortsätt som du gör, så är du snart frisk. Tror på dig. Styrkekramar i mängder<3<3
Juliaajoo

Så klokt!

Svar: Tusen Tack=)
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback