Paolo Roberto

 
Igår var jag å Angelica och lyssnade på Paolo Roberto som föreläste under 80 minuter . Från första sekund till absolut sista var leverans. Så mycket kloka ord att vi efter konserten gick från till Paolo och sa "Alltså tack, det var länge sedan jag var såhär taggad på livet". Han kollade lite konstigt på mig medan jag själv insåg vilka konstiga ord jag sa åt honom. Hahahaha. Fick iallafall en kram och tog kort. 

Någonting speciellt jag minns från föreläsningen var hur Paolo berättade om sin tuffa ungomdtid och hur han boxades om VM-titeln. Att han var kriminell för att skapa sig ett namn. Så folk visste vem han var och på så vis kunde bli älskad och sedd. Paolo berättade hur han alltid gick upp i ringen med inställningen "Kom igen då din jävla räka, nu ska du få spö". Paolo la av med brottningen den dagen han hade en fru och de väntade barn. Då behövde han inte slåss för hatet han bar på insidan, då fanns det så många andra känslor där . Känslor som kärlek och att han faktiskt var sedd. Men han berättade också att det var svårt att byta ut det kriminella mot ett vanligt liv, då han alltid varit en person som sökt spänning och den höga pulsen. Så istället för att söka den via våld, så sökte han den på annat sätt. Han sa till sin dyslexi "Kom igen då din jävla räka, nu ska du få spö" och blev därefter en känd kokboksförfattare. 

Paolo nämnde också att Svenska åtta-åriga tjejer är 2:a mest lyckliga i hela Europa. Men att Svenska tonnårstjejer är dem som tar livet av sig mest. "Alla föds som fantastiska orginal, men idag vill alla vara som alla andra och dör istället som tråkiga kopior". Paolo berttade att Sverige idag äter ½ miljon lyckopiller varje dag. Att Sverige är det mest bantade folket, trots att många lider av fettma och knappt någon tränar. "En kropp med några kilos övervikt är mycket mer hälsosamt än ett hjärta som aldrig får jobba". Paolo gav siffror på att 1 av 4 i Sverige dör själv på lassarettet och att vi använder 6 timmar av den vakna tiden vid telefon/tv. Han gav oss en funderare. Vad som egentligen är mest viktigt i livet. Är det den dyra handväskan och att stressa ihjäl sig på jobbet. Eller är det att ta vara dem viktiga relationerna i sitt liv och att jobba med passion å glädje?

 
Paolo är en kung och jag signar på allting som han säger. Alla som har möjlighet att lyssna på honom måste göra det. Han var grym. Jaaamen efter föreläsningen sa jag hejdå till Angelica och mötte upp David. Åt mat från max framför Paradise Hotel. rätt najs! 

Onsdag idag och jag ska alldeles snart iväg på möte med mitt jobb sedan svänga förbi stan en sväng!
Puss



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback