Måndag - Osminkat


Godmorgon Måndag.
Jag är liksom osminkad och nyvaken, känns ganska sjukt att lägga upp en sådan bild. Men det är ju faktiskt jag! Utan massor av trolleri? Det är så jag ser ut och det är lika bra att acceptera det. Yeyes!

 
Vet ni? Haha jag har börjat äta en ruta mörk choklad till kaffet på morgonen. Först äter jag liksom gröttallrik till frukost och sedan mitt kaffe med chokladrutan.Choklad ska göra att man blir en lyckligare människa. För det första ökar inte mörk choklad blodsockret, som mjölkchoklad gör. Därför är det snällt mot kroppen. Kakao skyddar hjärtat. Enzymet ACE som är blodtrycksreglerande hämmas av kakao. Effekten av mörk choklad går alltså att likna med blodtrycksmedicin. Fettet i chokladen gör oss lyckliga, utsöndrar serotin och endorfiner som gör oss lugna och glada. Dessutom innehåller chokladen koffein och fenyletymin (som även finns i vin) och som gör oss euforisk och avslappnad!

Dock tycker jag mörk choklad är jätteäckligt. Så nu har jag startat på 70% ska börja äta 85% ;).
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback