Jag hatar dieter

Varit och tränat nu på förmiddagen. Stod på crosstrainer i 50min. Det är ganska tråkigt - men en perfekt träningsform då man inte har inspiration till att sätta ihop ett eget. För träna bör man göra, iallafall om man vill att kroppens insida ska må bra. Man får så mycket lycka med träning. Något alla borde ta sig tid till. Att promenera 30 minuter några dagar i veckan räcker gott.
För jag har hört att 20 minuters effektiv träning motsvarar endorfinerna från ett lyckopiller.


Och träna gör vi ju för att vi älskar våran kropp, inte för att vi hatar dem - eller hur? Och när vi tränar hårt är det extremt viktigt att äta bra också. Personligen hatar jag dieter - varför skulptera kroppen efter dagens skönhetsideal? En falsk känsla om att man bara duger när kroppen ser ut som fitnessinspirationen på instagram. Nä fy fan. Kroppen behöver alla näringsämnen utifrån husmanskosten. Att äta efter tallriksmodellen är ett vinnande koncept. För vet ni? Just be who you wanna be, not what others wanna see. Själv äter jag allting från tallriksmodellen och säkert ett kilo godis + chips varje vecka. Hehe, å inte är jag tjock för det? Jag är faktiskt himla nöjd med min kropp och livet jag lever just nu. Å vet ni? jag hatar dieter!

 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback