Together as one - by norrland


Bygget för dem 27 hemlösa barnen i Ghana går framåt. Det är helt fantastiskt att se. Men utan våra bidrag skulle det inte gå framåt. Mitt eget sökande på företag och personer med guldhjärtan i Skellefteå fortsätter. Jag vet att dem finns där ute någonstans! Jag arbetar helhjärtat med detta projekt för jag tycker att barnen är värd ett tak över huvuvdet och rent vatten. Världen är enormt snedvriden. I Afrika kan man dö av något så simpelt som uttorkning och svält. Medan många arbetslösa i Sverige klagar på att dem får för lite pengar. Allt är verkligen relativt! 

Nu hoppas jag bara att dessa 27 barn i Ghana fortast möjligt får flytta in! <3



Kommentarer

Ååh vad spännande, det har ju kommit en bit på vägen i alla fall :)

Svar: Visst är det fint:) Du skulle väl iväg som volontär, hur går allting för dig? kram!!
Juliaajoo

Ja jag skulle egentligen åka till Tanzania. Resan var bokad och allt var klart, jag skulle åkt för två veckor sedan egentligen, men jag är fortfarande hemma. Dock inte så länge till eftersom jag ska in på en avdelning för heldygnsvård ett tag eftersom sommaren inte riktigt varit som jag hoppats på. Därför kom jag aldrig iväg som volontär tyvärr. Men drömmen finns absolut kvar, jag måste bara må bra först!

Varje gång jag klickar in på din blogg så känner jag lite mer hopp för framtiden, och jag blir så glad av att läsa dina inlägg som handlar om lite allt möjligt. Jag har verkligen fastnat här och din blogg är typ det första jag kollar på när jag startar datorn. Så sluta inte med det du håller på med, det är många som beundrar dig, det har jag märkt bara av att läsa dina inlägg och kommentarer <3

Svar: Men du, vad enormt tråkigt att höra. Klokt av dig dock att åka in på den dygnsvården - du behöver nog den. Tänk så fantastiskt! Nu kommer du förhoppningsvis få hjälp och vem vet? Om något år kanske du får dig iväg till Tanzania? Jag hoppas det för allt i världen. Du verkar ju vara en så godhjärtat person,som ger mig så mycket varma ord. Tror du skulle göra succé på en volontärplats. Men nu måste du först såklart bli stark i dig själv. Glöm inte bort att jag tror på dej, jag vet att du kommer bli frisk och klara dig. STORA STYRKEKRAMAR <3 <3
Juliaajoo

Hej! Jag håller tummarna att arbetet går bra och ser framemot att se resultatet. En fråga, har du hört om de har drabbats av det fruktansvärda viruset Ebola som härjar i Afrika just nu? Hur tänker du inför att resa när det finns där eller i alla fall i närheten?

Hoppas du mår bra!

Svar: Hallå. Det känns givetvis otäckt att ebola härjar i Afrika. Men eftersom jag har Susanna på plats så kommer hon uppdatera mig. Förhoppningsvis har ebola smittan blivit mindre, annars tvingas jag tänka om. Men det ska mycket till, för att jag inte kommer resa iväg! Kram på dej & hoppas att även du mår fint!
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback