Frossar-period

 
Jag är inne i en dåligt cirkel, en sjuuukt dålig cirkel. Jag har liksom bytt ut den vanliga maten och träningen, mot sjuka frosserier i godis och andra onyttigheter. Alltså haha? Nu snackar vi liksom massoooor av kakor och halvt kilo godis och grejer. Jag mår ju inte ens bra av det? Blodsockret åker upp och ner, samtidigt som jag är galet mycket tröttare och mer down. 

Nä, jag måste få tillbaka mina normala rutiner. Bra husmanskost och bra träning. Sockret får helt enkelt hålla sig till helgerna. På måndag startar jag.. oj.. vad tungt detta kommer bli. Men fan alla mår vi bra av rutiner och nyttigare levnadsätt än mitt?! 

Ska sanningen fram saknar jag känslan efter ett hårt träningspass. Endorfin-kickar och känslan när man tar ett nytt rekord. Dessutom älskar jag att träna på förmiddagen, för den nöjda känslan sitter i hela dagen. Träningsvärken saknar jag också, likaså att känna sig tränad. stark. snygg! 

egentligen... älskar jag ju att träna. måste komma igång igen! 
/mvh, Julia och lördagsgodiset



Kommentarer
» Lisa

Du kommer komma in i dina vanliga rutiner snabbt igen :) bara att äta regelbundna "ordentliga" måltider 😃

Svar: Haha tack för dem peppande orden, kram på dej Lisa !!<3
Juliaajoo

» M

Känner du dig bara snygg när du har tränat mycket/känner dig tränad? Det är så jag tolkar detta inlägg och du brukar ju förespråka att det sitter i huvudet att känna sig snygg och då känns detta som ett lite dubbelmoralt inlägg?

Svar: Jag har en blogg där jag skriver från hjärtat. Och självklart kan jag känna mig snygg vad jag än äter and so on! Men av tränings- endorfinerna och adrenalinet så känner man sig mer till ro med sig själv. Och sådana kickar kan man få av en promenad också.... Och ärligt talat är det farligt att äta som jag gör nu. Lixom byta ut mat mot godis? Jag känner mig som snyggast när jag har rutiner med mat, träning och socker:)
Juliaajoo

Dessutom
Är godis alltid godast när man bara äter det på helgerna tycker jag - så man får längta lite :D och verkligen njuta när man äter det!

» M

Är inte det övriga i inlägget jag reagerar på utan meningen "Träningsvärken saknar jag också, likaså att känna sig tränad. stark. snygg!". Samhället proppar våra hjärnor med att tränar du ej minst 5ggr i veckan så kommer du aldrig bli snygg och alla vet ju att man måste vara snygg för att må bra? Man kan träna hur mycket som helst, vara på gymmet varje dag och ändå inte känna sig snygg och må bra, eller hur? Det har ju du själv sorgligt nog upplevt.

Klart jag är för att man ska träna i lagom dos för att känna sig piggare och orka vardagen bättre men blev bara lite besviken när jag också trodde du kände så och inte för att känna sig snygg.

Svar: Synd att du hakar upp dig på ett ord. Ett tips är att läsa hela inlägget & läsa mina andra hundra miljoner inlägg om träning and so on. Då förstår du nog hur jag menar:)... För vadå! När jag känner mig snygg, det är ju när jag mår bra på insidan. Och jag mår som bäst på insidan när min kropp får bra & näringsrik kost, bra träning & socker på helgerna!:):) Nu känner jag hur min insida är typ svart av sommarens alla fester, godis istället för middagar osv. Man måste helt enkelt hitta sin balans i vardagen. För då mår man som absolut bäst = är snyggast :)
Juliaajoo

& med balans menar jag inte svart eller vitt. Jag menar liksom ett vanligt svenssonliv. Två träningspass i veckan, husmanskost & fredagsgodis + lördagsgodis


Kom ihåg






Trackback