Det är enkelt

 
Det är din plikt att rösta. Om du inte vet vad du ska rösta på, kan du alltid rösta blankt. Då kommer inte din röst göra någon skillnad, däremot kommer just din röst att höja statistiken. Jag menar, tänk vad de tidigare kämpade för rösträtten, nu måste vi ta vara på att vi alla faktiskt har den - det är viktigt!

Dessutom är det väldigt enkelt att rösta. Du åker bara till din röstlokal och letar efter folk med "fråga mig" skylt. Då frågar du bara honom/henne vad du ska göra... Under min vecka som arbetande med förtidsröstningen har jag hjälpt mängder med folk som kommer in och frågar hur man ska göra... KUL TYCKER JAG - att kunna vara till hjälp! :)

Idag är sista chansen. Du måste helt enkelt iväg och rösta! 
- Jag sitter i vanlig ordning i stadshuset och tar emot röster. Dit går det bra att komma! 




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback