Härliga måndag?


Godmorgon Måndag. 
Idag är en ny dag. Allt dåligt som hände oss förra veckan är som bortblåst. Idag tar vi nya tag och blickar framåt. Du är inte ful, fet eller värdelös. Du är värdefull - lika viktig som mig, kungen & David Hellenius. 

Om någon människa trycker ner dig eller få dig att må dåligt. Skit i dem. Det finns ingen människa som är större eller bättre än någon annan. Ingen är "perfekt", även fast folk kan tro att dem är det. Ingen ligger högre än andra. Vet du? två personer gav dig ditt liv för en anledning, du lever faktiskt bara en gång. 

Kasta det som får dig att må dåligt åt sidan. Du måste resa dig när du faller - trots ilska, oro och gråtfärdiga ögon. Det finns så mycket mer som livet har att erbjuda. Misstag gör man ibland, det kan vara på både gott och ont. Någonting lär man sig alltid av dem. Du är så mycket starkare än du själv vet om. Om du bara visste hur bra du är! 

Gå till spegeln, kolla dig själv i ögonen & upprepa: oavsett vad så är jag värdefull. Jag finns och jag räknas!



Kommentarer

Oj där träffade du mitt i prick!
Härligt skrivet må jag säga

Svar: Tack Ida! kul å höra från dig:):)
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback