ful och snäll - eller - snygg och dum

 
Det är insidan som räknas har jag fått höra i hela mitt liv. Det kan jag även hålla med om. Men samtidigt så är det faktiskt utsidan som ger insidan en chans. Eller hur? Men på något vis tror jag att det är utsidan som ger insidan sin glans. 

"Skulle du hellre dejta en ful & snäll kille eller en snygg & dum?" - Den frågan har jag också fått i hela mitt liv. Men vad är det egentligen som säger att en snygg kille är dum/dryg/elak? I dagens samhälle verkar folk tro att det går hand i hand. Liksom: Bara för att man råkar vara snygg, är man även elak/stupid? Personligen tror jag att folk använder det som en försvarsmekanism. Man vill "inte se sig besegrad av den snygga människan"  och drar då slutsatsen om att personen i fråga garanterat är elak/dryg and so on. 

Jag säger bara: Dessa jävla fördomar. Varför ska allting vara en tävling? En tävling om att vara snyggast, roligast, mest spännande och bäst? - och för att själv känna sig bäst - använder vi oss av fördomar, för att sänka andra & höja oss själv. Men vet ni? Jag  hatar fördomar. Jag tycker egentligen att vi ska skippa dem och bara ge alla människor en chans. För vi har ingen aning om vilka personligheter och historier som gömmer sig bakom varje utsida! Det är först när vi känner insidan - vi ser den ärliga utsidan och dess verkliga glans!

"I'm not interested in competing with anyone I hope we all can make it" är världens klokaste mening som alla bör leva efter. 








Kommentarer

"utsidan som ger insidan en chans"

Helt klart, om man är ute efter ett förhållande, inte går man fram till en ful kille och tänker att han kanske är snäll.

Jag hade sån tur, för jag och min man VÄGRADE relationer så vi skulle bara träffas som vänner för vi kunde prata om allt, sen sa det bara pank och nu är jag gift.
Men med vänskap, då bryr man sig ju inte om utseendet alls

Svar: Kloka tankar och fin berättelse:):)!
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback