SVAR PÅ KOMMENTAR


Svar: Hej och tack för din kommentar. Jag har själv suttit i din sits och vet hur fruktansvärt jävligt det är. Däremot har jag tagit mig ur skiten - så du måste lita på det jag skriver åt dig nu! 

Att dina värden är dåliga är ett tecken på att du äter för lite & att kroppen står i svält-läge. Du låter ätstörningen bestämma över dig - vad du ska äta, träna och hur du ska leva. Ätstörningen har dig i sin hand och viskar i ditt öra hur fet du blir av mat och om du inte tränar etc. Men det är osanning. För vet du? Vi förbränner energi (mat) bara genom att andas och att sitta i soffan. Just därför är det vetenskapligt uträknat att kroppen behöver 2000kcal varje dag för att hålla sin vikt. Och inte ens en pizza är 2000 kalorier, så du kan alltså äta en hel pizza varje dag utan att gå upp i vikt=)... Så om du tränar måste du äta minst 500kcal extra varje dag! 

Din ätstörning viskar osanning i ditt öra. Du måste ge den rätt information. Då ångesten kryper sig på och skriker att du är fet som inte tränar - då ska du skrika sanningen tillbaka - att du har träningsuppehåll för att du är rädd om din kropp (för om du fortsätter såhär kommer du tillslut förstöra din kropp..). Sedan får du även säga till din ätstörning att du redan är underviktig. Att du har dåliga värden & att man inte alls blir tjock när man inte tränar. Det krävs två stora pizzor varje dag i flera månaders tid, för att gå upp i vikt. - Säg det till din ätstörning! 

Jag tycker att du ska sätta träningsförbud. Sätt ett förbud på en månad och tillåt dig själv att ta två promenader i veckan. Så hade jag det. De var tufft... Men när hjärnan får tillräckligt med energi att "svält-hjärnan" kopplas ifrån, så har man kommit en bra bit på vägen, det är först då man börjar tänka logiskt igen.. Jag menar.. min svält-hjärna inbillade mig att 1/2 äpple till middag var för mycket....

Varje gång du "vinner" över ätstörningen så krymper den. Om du tex håller dig en dag från träning, trots ångest, så har du vunnit - det var på så vis jag jobbade emot min ätstörning... För varje gång du utmanar ätstörningen och vinner - så kommer den att krympa... Självklart är återfall något du kommer att ha, men det är en del av läkningsprocessen.

Just nu har ätstörningen dig i sin hand. Men genom utmaningar och vunna fighter kommer du snart lyckas trycka ner ätstörningen i din bakficka. Du måste bara vilja bli frisk själv också!

Kör hårt bruden. Skulle bli jätte glad att få höra om dina framsteg, som jag vet att du kommer att ta!<3

En ätstörning och svält-hjärna viskar så mycket osanning i ens öra. Tillslut SER man verkligen detta!



Kommentarer

Är en tuff väg men jag ska klara det...det ska jag bevisa! Kram<3

Svar: Med den inställningen går det inte att misslyckas! All lycka till<3
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback