HAR DU ORDNING I DITT LIV?

Min almanacka har alltid en tendens till att se ut såhär. Massor av saker att göra under de få timmarna som dygnet har att erbjuda. Har dock alltid varit en sådan människa som har många bollar i luften, jag trivs då (är så uttråkad annars).  Tidigare i livet hade jag ofta magkatarr och sömnsvårigheter. Men nu under det senaste året har jag aldrig haft några problem. För nu lever jag utifrån dessa punkter: 
 
Här har ni superbra tips för att få kroppen att hålla: 
 
Var noga med att ha städat i lägenheten.
Att ha rent och snyggt i sin omgivning är A och O. Visste ni förresten att hemmamiljön brukar spegla personligheten? Har man stökigt hemma är man oftast en virrig person som ofta glömmer saker/glömmer betala räkningar osv.... En person som har fint hemma - är oftast en seriös människa också! Så lägg gärna en timma eller två åt att städa igenom eran bostad!
 
Ha ordning i handväskan.
Även detta är viktigt. En handväska där man har ordning och reda är viktigt. Något undermedvetet säger att man får mer ordning i huvudet då också!

Varva tråkigt med kul
Jag brukar sätta mig på söndagskvällen och kolla igenom hur jag jobbar till veckan. Därefter brukar jag planera in några träningspass och någon kväll för att träffa vännerna. Dock brukar jag ha SJUKT luftigt mellan allting jag ska göra (ca en timma), så jag slipper stressa mellan mina olika aktiviteter.

TRE SAKERS REGELN
Boka aldrig in mer än tre saker under en dag. Mer hinner du inte. Du vinner ingenting på att stressa ihjäl dej! 

Viktigt med sömn och mat.
Sover minst 7 timmar varje natt (gärna mer) och äter med tre timmars mellanrum. Om ni inte gör detta tar kroppen skada. Ät gärna bra mat också, så kroppen får rätt bensin :) Inga snabba skrovmål på Krysset i stress till nästa möte liksom....

ANDAS
När du känner hur pulsen ökar och andningen blir ytlig. Du känner hur svetten börjar rinna och "JAG OOORKAR INTE MER" (dvs - när du känner stress). Då kan det vara en idé att sätta sig ner, ta tio djupa andetag och tänka "allting löser sig. Och. Ikväll ska jag bara dö i soffan med en TE kopp - det är jag värd".

DET ÄR OKEJ ATT GÖRA INGENTING
Försök ha en förmiddag (eller kväll) helt utan planer. Gör det du känner att du behöver. 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback