Klockan 16.00 idag tar jag helg

Ska jag fira med godis ikväll!!!



Kommentarer

hej Julia! Ett ämne jag skulle vilja att du skrev om är självdisciplin - vilket är en väldigt viktig egenskap enligt mig. Jag själv har inte så mycket självdisciplin då jag för det mesta skjuter upp saker och ting och har svårt för att ta tag i det som behöver göras oftast vardagssysslor. Detta leder till att jag bara ligger i sängen hela dagarna med telefonen i handen.

Jag är arbetslös för tillfället och har inga vänner längre som jag att prata / umgås med och såhär har de sett ut i ca ett och ett halvt års-tid. Nu tänker du säkert något i stilen med; '' varför går du inte ut och börjar på olika aktiviteter och träffar nya kontakter på det sättet?''( Vilket de flesta i mitt fall hade gjort). Grejen är den att jag inte bor i en väldigt liten ort i Norrland här finns det inga klädbutiker, endast mat affärer så aktiviteter osv kan man bara glömma. flytta hade jag lätt gjort för länge sedan men då krävs det att man har en inkomst och för att få inkomst krävs jobb. Jag avskyr att vara i den situation jag är i nu. Innan studenten (som jag tog 2012) så hade jag aldrig trott att det skulle bli såhär, i och för sig så är detta självförvållat då jag kunnat söka jobb osv för länge sedan, men jag är den typen som tyvärr inte nöjer mig med ett jäkla( ursäkta ordspråket) Ica-jobb utan jag vill ha ett bra jobb så jag till slut kan jobba mig uppåt på min karriär så jag når mitt drömjobb.

Jag har tagit tag i jobbsökandet i en annan ort då jag verkligen vill flytta härifrån men hittills har inget hänt. Plugga vidare har jag tänkt göra åt hösten , så att jag som jag tidigare nämnt kunna jobba med det jag drömmer om.
Jag undrar hur man tar sig ur denna ''onda '' cirkel? just nu känner jag mig fast här och kan ingenting göra förrens jag fått jobb i den stad som jag vill flytta till( en stad i Norrland) . Jag hoppas verkligen att inge behöver få uppleva detta för det är en ren pain!
ursäkta om texten blev lite grötig osv skriver från telefonen och orkar inte ändra .

Jag väljer att vara anonym för att jag tycker att detta är lite pinsamt. Vill avsluta denna kommentar med lite positivitet också. Du är underbar och precis som de flesta skriver till dig. fortsätt med det du gör! Du är bland de bloggar jag läser ( läser väldigt många) där det känns som att man redan känner dig på något vist, satt till och med och log då jag kollade bland bilderna du laddade upp efter att ha varit på avicii - vill också uppleva något liknande.. men just nu känns det som att min sommar är förstörd( då jag inte har några vänner som jag kan hitta på saker med) .. aja känns som att jag svammlar men du ser ju hur knäpp man blir bara av att vara hemma hela tiden. ( Hoppas att det inte är någon mer än du som läser denna kommentar hahah)
kram på dig och din blogg!

Svar: Hejsan, Det är helt okej att du lämnar en anonym kommentar & jag hoppas verkligen att mitt svar kommer ge dig lite inspiration till en ny-start. Det låter som att du är inne i en ond cirkel & genom att bara ligga i soffan hela dagarna kan man lätt bli deprimerad och "folkskygg". Och jag kan tänka mig att det känns omöjligt att "bara ta sig ut" just nu. Men enligt mig låter det fantastiskt att du ska börja plugga till hösten, får man fråga vad du tänkt plugga till? Och vad din dröm är?
Sedan tycker jag absolut att du ska ta ett Ica-jobb om det är de som erbjuds. För med jobbet får man den sociala biten (trots att det garanterat kommer att vara jobbigt för dig till en början). Men du måste bara komma igång. Ett jobb är alltid = nya erfarenheter, kontakter och pengar... Drömjobbet kommer du nå fortare om du har mer erfarenheter:).

Jag tror på dej. Du måste bara göra de själv också. Du fixar allting du tar dej för, det lovar jag dej. Tro på det. Och sommaren kommer bli så bra som du vill ha den. Du måste bara våga dej ut, ta vilket skitjobb som helst. Med lite fantasi kan du göra jobbet trevligt;)

... Men om det för tillfället inte erbjuds några jobb måste du komma tillbaka till vardagsrutinerna (trots att det kommer kännas förjävligt till en början, kommer du må som en prinsessa om några veckor). 1) Jag tycker att du ska ha bestämda sovtider. Tillexempel att du lägger dig 23.00 varje kväll & går upp 08.00 å då startar du dagen med en promenad. FRISKLUFT gör mycket gott för själen=)... & bara där har du en kanon start på ditt nya liv. Ditt nya och perfekta liv!;)

Vet du? Jag har en kompis som varit dålig i flera år. För några veckor sedan ringde hon till mig (vi hade inte hörts på minst 2 år) & vet du hur fruktansvärt glad jag blev? - det kan jag tänka mig att dina vänner också kommer bli om du bestämmer en träff med dem. Se en film och käka chips - en perfekt början=)

Jag tror verkligen på dej. Du måste tro på dig själv också! Men iallafall: Steg 1 är vardagsrutiner. Steg 2 är att söka ett jobb, vilket skitjobb det än blir så fixar du det. Jag vet de!!!

Snälla, kan du inte maila mig på [email protected] så får jag höra hur det går för dej, skulle så himla gärna följa med på din resa tillbaka mot liv1:). Vi fixar detta ska du se!! (Ps: Jag har tystnadsplikt här på bloggen, mail som kommer i inkorgen stannar även där, med bara mig som läsare).

Ha en fin kväll!
Julia Jonsson

Hej igen! :) Ja jag mejlar dig redan imorgon, har mer grejer att fråga dig om osv.

Svar: Låter fantastiskt! Så hörs vi! Kram:)
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback