Städningen kan säga mycket om dig

 
Som alla vet höll jag på mycket med hästar i mina yngre dagar. Minns att min ridlärare en gång sa "Man kan se i era ryktlådor hur ni är som människor - har ni alla saker huller om buller brukar det tyda på en virrig människa & har man full koll på allt i lådan, är man en strukturerad person"

Tycker att det ligger något i det hon sa & samma sak är det med allt annat. Är man en människa som har stökigt i hemmet - brukar det oftast vara en människa som inte har så mycket ordning på det övriga livet heller;). Är man däremot en människa med stenkoll på allt som finns i lådorna, städar regelbundet och har relativt fräscht hemma - brukar personen vara ganska lugn, strukturerad och trygg i sitt psyke också=).... Jag tycker faktiskt att det stämmer relativt bra. Jag brukar fööörsöööka ägna en hel eftermiddag en gång i veckan åt att städa - och ibland kan jag, genom att prata med nya människor, förstå hur det ser ut i deras hem också;) & oftast brukar det stämma!!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback