VÅGA ÄR ATT VINNA

 
Du måste våga för att vinna & det är bättre att ångra något man gjort - än inte göra det alls. 
Den bästa känslan som finns är att klara någonting man inte trodde var möjligt. Eller att våga skriva till killen man suktat efter i flera månader. Det är även en härlig känsla att få bocka för en punkt på "the bucket list".  

Min 83 åriga farfar brukar alltid säga såhär till mig "Jag är så nöjd med mitt liv, det finns inte en grej jag skulle vilja göra om eller göra annorlunda". Jag vill upprepa min farfars ord då jag själv bär på 83 år av livserfarenheter. Till saken hör den att jag är personen som måste se till att den meningen uppfylls. Jag måste våga tro på mina drömmar och på mig själv. Vill jag någonting tillräckligt mycket så kommer det att bli så också. Till saken hör också att ingen människa är den andra lik. Jag har mina drömmar med livet & ingen får säga till mig att dem är fel. Likaväl som att du har dina drömmar med livet. Du får inte lyssna på folk som säger "det kommer inte gå, det är onödigt" människorna. Var dej själv, följ ditt hjärta och tro på dina drömmar. Ingen dröm är för stor eller läskig!

Några punkter från min bucketlist
- Skriva krönika i en tidning.
- Samla ihop pengar och göra nått fint för barnen i Ghana.
- Se Hollywood skylten.
- BRÖLLOP

Punkter jag redan bockat för 
Se Gavin DeGraw live.
- Varit Volontär i Ghana.
- Startat en blogg.
- Tagit studenten
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback