URKLIPP FRÅN OLOF RÖHLANDERS BOK

Vad är det som ska hindra dig?

Vissa människor som idag lever det liv du drömmer om har haft sämre stöd från omgivningen än du har och haft en tuffare uppväxt än du haft. 

vissa har mindre tid över än du har.
 
Vissa har mindre utbildning än du har och tror mindre om sig själv än du gör.

Vissa har ett sämre ekonomiskt utgångsläge och större skulder än du har.

Vissa är mindre intelligenta än du är och har sämre ide om hur de ska ta sig till sina mål än du har. 

Vissa har mindre talang än du har och är mer rädda för att misslyckas än du är.

Vissa trodde ännu mindre än du att de någonsin skulle lyckas nå sina mål.
 
Vissa har upplevt strre motgångar, stött på ännu större hinder, är äldre och har sämre fysisk hälsa än du.


Ändå lever vissa av dem så som de vill leva. De får saker gjorda, tar chanser, sätter upp nya mål och utmanar sig själva, trots att de lätt skulle kunna lägga över ansvaret på någon utanför dem själva. 
Så vad ska hindra dig idag?
NU KÖR VI

 



Kommentarer

Tack det var, helt ärligt, precis vad jag behövde för att fortsätta med mitt projekt! Det var nog inte riktigt syftet med inlägget och jag förstår självfallet "det andra" syftet men ja... Nu kan jag fortsätta med mitt projekt, TACK! :D
Kram :))

Svar: Vad spännande med ett projekt?!:) blir sö nyfiken av att höra med hehe! Kram <3
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback