det bästa jag gjort


Det bästa jag gjort är att sluta lyssna på "fitness bilder". Samma dag som jag slutade med det så la sig träningsångesten på sidan och den första jag duger känslan visade sig. 

För ska sanningen fram vill jag faktiskt ha dem där jävla chipsen och jag vill äta det utan dåligt samvete. För i dagens samhälle går det inte att äta onyttigheter utan ångest. Eller någon form med "i morgon ska jag ta en promenad" tanke. Jag har förstått att många människor idag lever för sin träning och det är väl kul för er, bara ni trivs med det livet. Men själv är jag inget träningsfreak - jag tränar några dagar i veckan för hälsans skull (och då tränar jag med Elin för då blir träningen rolig) sedan äter jag en massa godis varje vecka. Å se på mej? jag är inte överviktig för det. Jag trivs faktiskt med min kropp trots att den inte består av bara ben och muskler! & en sak till... man bör inte ens tänka viktnedgång förrän man är överviktig. Tänk så sjukt att vi lägger mer energi på mat och träning - än vilken information vi matar våra hjärnor med.
 



Kommentarer
» Nina

Vad du är klok Julia!! Jag följer dina spår:) <3 innerst inne är man förbannad på det här. Är jobbigt att se hur "galet" allt sånhär har blivit...och jag VET att innerst inne vill ALLA ha de där jävla chipsen! Det är ju nästan som så att när man sätter upp hinder och förbud för sig själv vill man bara ha saken/godsakerna ännu mer. Därför är det väl ändå bättre kunna känna att man visst kan äta gott när man själv vill unna sig lite extra! Tex som att få semester, fira det litegrann liksom:D du är så kloktänkt och fin tjejen, fortsätt med det du gör, det kommer löna sig:)<3 vi ses kramisar!!

Svar: Det är så sant, ganska skrämmande hur allting faktiskt har blivit! vi ses <3 <3
Juliaajoo

» My

Detta är nog det vettigaste jag läst på länge!
Jag har haft anorexia och vet precis vad det handla om gällande ångest,träning och mat.
Är idag kroppsligt frisk men har fortfarande problem med ångest tankar. Och därför är det så skönt att se vettiga människor som du skriva detta. För precis som du nämner så är dagens samhälle helt galet, man ska träna mycket och hålla en strikt diet och jag kan bara få ångest av att se dessa hurtiga människor som förbjuder t ex chips! Det blir så negativt laddat och jag som fortfarande lever med en ätstörning påverkas extremt mycket. Dvs jag känner mig lat om jag tränar mindre i nån vecka och äter tex godis nån gång ibland. Vilket är helt fel egentligen så därför känns det så skönt att läsa ditt inlägg, helt underbart faktiskt. Äntligen någon med logist och klokt tänkande!
Tack :)

Svar: Hej My, tack för kommentaren!
Det är väl precis så ätstörningar fungerar. Kroppsligt frisk går, i många fall, snabbt att bli. Men tankarna finns kvar i huvudet under en lång tid framöver. Men samtidigt får man inte glömma bort att det bara är just tankar - inte sanning! Jag har själv varit drabbad, men fångades i sista sekund så jag blev frisk inom ett år. Ska sanningen fram tror jag fasen alla i dagens samhälle har någon släng av ätstörningar (mer och mindre!).

Kom ihåg att DU inte är lat om du tränar mindre en vecka. Tänk såhär: Dem veckorna du jobbar mer, är det logiskt att du tränar mindre, ingen orkar allt! Kom ihåg att man inte orkar ge 100% jämt, det är inte mänskligt. Ibland är det heeeelt okej att köpa en chipspåse och se tv en hel kväll. Vilket jag själv försöker göra minst en gång i veckan, hehe. Du verkar vara en klok tjej, kram på dej <3
Juliaajoo

Var finns GILLA knappen på inlägg? ;)
Tycker det var ett sjukt klokt inlägg!

Svar: haha tack kära du!<3
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback