Det är dem små sakerna som gör det


Visst har du hört den gamla klyschan "Everything will be ok in the end, if its not ok its not the end". 
Det är dem små sakerna som gör det, som visar när allting vänder. Jag minns för ett och två år sedan, då jag mådde pest och pina samtidigt. Under den mörkaste perioden slutade jag med allting som egentligen fick mig att må bra - Stallet, sjunga, skriva, måla naglar, baka och bry mig om folk. Allting kretsade istället kring hur mycket mat jag skulle äta för att prestera bra med träning... Jag minns hur tankarna cirkulerade i mitt huvud under den perioden "Jag kommer aldrig må bra igen, hur känner man sig ens lycklig?"

Men.. Everything will be ok in the end, if its not ok its not the end... En eftermiddag så kände jag hur allting vände. Jag kom på mig själv sjungandes i bilen, efter flera månader av knäpptystnad. Jag började le och känna igen mig. Det var en liten sak som betydde så mycket. & vet ni? i eftermiddags så fick jag lust att måla naglarna (hahaha jaaaa). Så jag drog fram alla nagelack och försvann i minst en timma - så himla KUL!

Vad är min poäng med detta inlägg tänker du säkert? Jooo, jag vill ställa just dig en fråga. Vad får dig att må bra. Vad skulle vara ditt tecken på att allting håller på att vända till bättre tider?;p



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback