En form av bakisstress

 
 
Då jag varit igång för länge, utan någon som helst form av återhämtning - blir jag tillslut helt däckad. Då behöver jag något dygn med  bra filmer, choklad, gråta en skvätt och sova massor. Liksom ladda om batterierna... Eftersom jag oftast är igång till 110% med roliga aktiviteter, arbete, bloggen och annat, så har jag sällan tid att bara stanna av i lägenheten och känna efter... Så när jag väl gör det... då kommer bakis stressen på besök! 

Egentligen behöver jag rutiner. Att sova åtta timmar varje natt, äta på regelbundna tider, träna två dagar i veckan och gör ingenting en kväll varje vecka. Men nu i sommar har verkligen livet kommit emellan. Jag har haft fruktansvärt kul på alla dessa sommarfester, nattdopp, släktträffar, soldagar, sångträning,  spontana påhitt. Men nu måste jag bara få ett dygn med choklad, film och sömn. Sedan är jag redo för helgen, då är jag taggad igen. För då väntas för det första sångträning och för det andra ett beachparty å umgås med en andra hälft - Fritty. Kan inte bli annat än strålande<3

Så kom ihåg det. Om du för en stund tappar peppen på allt, känner dig trött, omotiverad och less. Det är ett tydligt tecken på bakis-stress. Tillåt dig själv att stanna upp å ha riktigt tråkigt ett dygn. Ladda om batterierna! 





Kommentarer
» elin

Längtar tills efter helgen, förhoppningsvis kommer min återhämtningsdag då!

Svar: Låter fantastiskt, för dom e viktiga:):) jag hag själv sovit nio timmar inatt!
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback