Just precis du - du är bra


Jag älskar fredagar, men det är på fredagarna jag vill säga så mycket till er. Jag vill berätta för er att det är okej att släppa på kraven under helgerna. Det är okej att äta chips, godis och ta ett glas vin. Det är okej att inte träna. Okej att unna sig goda saker utan dåligt samvete. Det är även okej att känna sig fin fast man äter lite extra mycket mat. För vet du? Just precis DU som läser det här, du är fin! 

Många verkar tro att värdet på en människa hänger i vågens siffror, hur mycket man tar i benböj eller vilken storlek man har på kläderna. Jag blir så ledsen. Alla människor är precis lika mycket värda oavsett vikt, ålder eller sjukdomar. Just DU som läser detta - du är värdefull. 

Samhället har tryckt in i våra hjärnor vad som är rätt. Hur man ska se ut för att duga. Men tänk om samhället kunde ändra lite på idealbilderna? Liksom göra midjan lite större, tänderna lite gulare och kärlekshandtagen mer synliga - om idealbilderna hade sett ut så - hade vi gjort allt för att efterlikna det istället. För så stort inflytande har idealbilderna på oss idag... Lika bra att bryta sig ifrån samhällets sjuka regler och gå sin egen väg! 

Ät mat, unna dig godis och tillåt dig själv att leva lite extra. För nu är det fredag och du duger som du är!



Kommentarer

Du är fin, värdefull och väcker alltid viktiga tankar inom mig <3 Jag älskar dig!!

Svar: Jag älskar dej också fina kloka kusin<3
Juliaajoo

» Erica

Du är helt fantastisk julia. Kloka ord och fina tankar. Peppar en till tusen och får verkligen en att tänka till och om.

Svar: Tusen tack för dem varma orden Erica, du är så bra!
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback