Bättre var det när jag var ung


Jag har alltid varit en "typisk tjej". Alltid älskat barbiedockor, dockor, prinsessklänningar i rosa & askungen. När jag fyllde år skulle jag jämt ha en tårta som liknade en babiedocka (liknande denna, haha). När jag sedan blev lite äldre och inte tyckte de var roligt med dockor längre - gick jag över till idoler istället. När jag var typ 10 år var Mary-Kate & Ashley Olsen mina stora förebilder. Speciellt Mary-Kate, varför vet jag inte! Kanske för att hon hade så långt fint hår & höll på med hästar. hehe!!

Mitt rum i 12 års ålder var fullt av bilder med MK & Ash, Britney Spears, Lindsay Lohan, Hilary Duff, Chad Michael Murray och självklart.... Darin;) Jag såg jämt på Idol eller alla dessa tjejfilmer. Mina favoriter var Mean Girls, Tvillingarnas äventyr på Bahamas, Mitt liv som popstjärna & Freaky Friday. 

Jag älskar än idag dessa tjej filmer (pinsamt nog, hehe). Men dem får mig alltid på bra humör & jag kan fortfarande nästan alla repliker i alla filmer HAHA. Varför jag kom och tänka på detta har jag ingen aning om? Dels för att tiderna har förändrats på så kort tid. När jag och mina vänner var 10 år kunde vi typ fortfarande leka med barbiedockor, se disneyfilmer eller tjejfilmer & bara vara barn. 10 åringarna idag har egna Iphones, instagram och läser alla bloggar i hela välden. Jag tror INTE att det är bra. Barn ska vara barn, liksom göra bort att vara barnsliga. Jag menar, vad kommer hända med "iphone barnen" i framtiden? - Hur kommer de bete sig och framförallt, hur kommer dem att må i 20 års ålder? Hur mycket kreativitet och fantasi kommer de hinna skapa till den äldre åldern? Hur gamla kommer de att känna sig?

Jag fick min första mobil med internet som 15 åring & det var väl då jag började surfa på internet. Det var då jag började jämföra mig med världen. Det var då jag började känna mig dålig. När barnen idag börjar med detta redan i 10 års ålder, var kommer de då sluta? Jag tror fan psyket kommer vara överbelagt inom en snar framtid.. Eller att den psykiska ohälsan kommer ha en stadig stapel rakt uppåt. usch!!!. Men ja... det ska bli intressant att hänga med på denna framtids resa ;P

Nä... bättre var det när jag var ung!!!!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback