Hej mormor

Sist vi pratade i telefonen så sa du att det är viktigt att jag tar hand om mig. Att jag måste sänka kraven, sluta stressa och kolla upp mitt blodtrycket. Vet du mormor? Nu har jag kollat upp blodtrycket. I morse var jag hos läkaren på vårdcentralen. Hon sa att mitt tryck är för högt & att jag måste äta blodtrycksmediciner igen. Läkaren sa också, precis som du alltid gör, att jag måste sluta stressa. - och det är precis vad jag ska träna mig till att göra. Läkaren frågade också hur jag mådde i övrigt, jag kollade bara ner i marken och var tyst. Mina tårar började bränna bakom ögonen och jag tänkte på dig, samtidigt som jag svarar "Det spelar ingen roll här". Jag orkade faktiskt inte berätta historien en gång till. Nej. Nej det orkar jag inte, trots att jag älskar dig.

Vet du vad läkaren också sa? Jo att jag har järnbrist och att jag i princip har haft det sen jag kom hem från Ghana. Du om någon vet ju hur sjuk jag var, eftersom vi pratade mycket i telefon under dom månaderna jag var sjukskriven. Idag sa läkaren att min järnbrist är någonting jag får leva med. Att min mage blev så skadad av sjukdomen i Ghana, att den har små sår. Där sipprar lite blod ut och jag får jänrbist. Det är inte alls farligt, det enda är att jag känner mig trött. Men nu ska jag börja äta järntabletter å lite kosttillskott:):)så det blir nog fint! 

Jag ville bara berätta det för dig mormor. Jag vet att du var lite orolig för mig, men nu behöver du inte vara det längre - för jag mår bra. Nu då jag börjar äta lite järntabletter och blodtrycksmedicin kommer jag må som en prinsessa! Det hoppas jag att du också gör. Om precis en vecka är det julafton. Jag önskar mig ett God Jul sms av dig, ett sådant som jag alltid brukar få. Sedan önskar jag mig ditt liv tillbaka.

Vi hörs, jag älskar dig. 

 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback