Hej lilla mormor


Hej Mormor. 
Igår var det julafton och jag fick många fina presenter. Tillexempel en rosa brödrost, jag bara vet att du skulle tycka att den var grymt häftig. Jag fick även ett fint vitt prydnadshjärta där det står "Life is a song, sing it". Visst är det klockrena ord? Mamma tyckte den passar mig så bra, bara för att jag sjunger hela tiden - haha. 

Julafton blev en varm och fin dag. Så mycket skratt och så god mat. Men vet du? När jag skulle krypa i säng började jag tänka på dig. På hur gärna jag vill ringa till dig och berätta om alla julklappar jag fått. Jag bara vet att du skulle skratta mycket under samtalets gång. Ditt varma och goa skratt. 

Jag drömmer ofta om dig på nätterna mormor. Det är oftast fina drömmar. Igår handlade det om att jag försovit mig & du kom in för att väcka mig. Sedan skrattade du gott medan jag sprang omkring som en yr höna i mamma och pappas hus för att hitta mina grejer. 

För någon vecka sedan drömde jag en värre dröm. Drömde att jag stod på en balkong i den kolsvarta natten. Det var miljoner människor nere på gatan, samtidigt som jag bara hade en liten, liten ficklampa. Med den skulle jag stå och lysa på alla dessa ansikten, för att försöka hitta dej. Men jag gjorde aldrig det... 

Jag saknar dej. Vi saknar dig allihopa. Det är fortfarande ofattbart. Samtidigt som det gör ont. 
Du är saknad. Så enormt. Saknad. 

<3
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback