Fredag

 
Godmorgon

Här sitter jag med en varm kopp kaffe och dem rosa mystofflorna på fötterna. Julmusiken strålar ut ur mina svarta högtalare och snön silas ner likt mjöl från himlen. Min kattunge sitter på fönsterbrädan och kollar faschinerat på flingorna som bara blir större och större där ute i kylan. Julstämningspoängen samlas in sakta men säkert. Tänk att det är jul om bara fem dagar. En klockren möjlighet för släkt och vänner att träffas. Samtidigt som hemvändarna får några lugna eller enormt hektiska dagar i sina hemtrakter. Själv ska jag hinna träffa och rå om några olika återvänder under deras besök i Skellefteå. Det kallar jag mysigt! 

Idag är det fredag och bara några timmar innan min arbetshelg sätter fart. Det känns som en lättnad att jobba i helgen. Just för att mina högstadieklasser ska träffas på lördag och dem "råkade glömma bort" att bjuda mig. Men vet ni? Jag vill inte bry mig om det. Under högstadiet var jag blyg och mådde mycket dåligt. Därför drog jag mig tillbaka från alla människor & blev väldigt utfryst. Det var bara två tjejer som fanns där:):) Idag mår jag bra och idag har jag hittat tillbaka till Julia Jonsson igen. Det är viktigare än allt annat - högstadiet är ett glömt kapitel för mig. Just därför vill jag inte bry mig om det. Jag vill inte bry mig, men på något vis kanske jag gör det ändå? 

"Ska du på återträffen på lördag?"
"Vänta vadå?"
"Högstadiet. Om du inte är bjuden så bjuder jag in dig"
"jasså, nä jag är inte bjuden. Men jobbar - Så jag skippar det"





Kommentarer

Håller med ovanstående talare, hur omogna får man vara egentligen? Sådana människor ska du inte vistas dig kring,för du är på en mycket högre nivå än vad de är tillsammans. Du har kommit så långt (utav det jag läst i din blogg) och där med mognat upp än vad de flesta i din ålder är. och det här kommer att gynna dig framöver! Sköt om dig och fortsätt inspirera som du gör:)

Svar: oj! jag råkade radera Fridas kommentar. Inte alls med mening!

men alltså - vad gulliga ni är som säger så fina ord. jag vet att ni har rätt till 100% i det ni skriver. tack för peppen! kram på er!
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback