2014

 
2014 startade med en stark tummen upp. Jag blev inpoolad inom Skellefteå Komun och fick snabbt ett vikariat på Dammens Äldreboende, där jag fortfarande jobbar och trivs bättre än fisken i vattnet. 

- I Februari flög jag, Frida och några grabbz ner till Stockgolm för en livekonsert med självaste Avicii. Blev en riktig höjdar helg!

- Helgen efter flög jag ner till Stockholm igen. Nu med systrarna Lundgren. Det blev en amazing helg.

- Vi fick ju se Gavin DeGraw live. Riktigt jävla kung konsert!! Han är den största idolen jag har. Vilken man alltså;)

 - Jag fick värmande kommentarer på bloggen. Älskar alla ni<3

- Så kom våren på besök. Jag hade ett ogräs-långt-hår. Men mådde toppen. En love life feeling liksom. Frisk, lycklig och glad.

& inte blev det sämre när självaste Samir Badran skickade en vänförfrågan TILL MIG!

- Så råkade min blogg komma med i Västerbottens tidning. Det var oslagbart häftigt alltså!

- Tiden gick framåt. Det blev många vinkvällar hos Elin samtidigt som Skellefteå AIK tog guld än en gång.
 
- Snabbt blev det Maj. Jag och brudarna tog flyget till Göteborg...

... för den årliga helgen med Summerburst! 

- När vi kom hem igen hade sommaren tagit fart. Jeans blev Shorts och Jacka blev till Linne. Amazing. 

- Sedan fick jag ännu en kommentar som gjorde mitt hjärta varmt i flera veckor. Älskar dig som skrev detta!

- Sommaren 2014 innebar många roliga festivaler.

 - Även många dagar i solen och bad i natten (jisses alltså)!
 
- Många dagar, kvällar och nätter värda att minnas. 

- Så kom hösten.

- Jag blev antagen till Sjuksköterskeprogrammet, men tackade nej. 

- Jag, Elin och Anton sjöng på bröllop (& tränade inför detta hela sommaren det var faktiskt kul). 

- Ägnade September åt att arbeta med valet 2014. Rolig erfarenhet att skriva in på CV!

- I Oktober flög jag ner till Stockholm för att hälsa på Frida som flyttat dit. Galen helg, minst sagt!!!

- I Oktober flyttade även världens sötaste snöboll hem till mig, lillgose! 

- Brorsan ville bli fotad. Så självklart!

- Juste, jag fick en hälsning av självaste Paolo också. Tjenare!! 

- Mitt i livet blev Mormor hastigt sjuk. Min vackraste stjärna. Jag, Mamma & moster flög ner till Skåne för ett sista farväl. Att sitta där på sjukhuset och se sin mormor så sjuk var plågsamt. Trots allt skulle jag göra allt för att sitta där igen, hålla hennes hand och se hjärtat slå. Jag älskar dig så, mormor! 

- Kom hem till ett julpyntat Skellefteå. 

- Hann fira min 22 års dag. 

- Samt baka med mina fina.

- Därefter flög vi ner till Skåne igen. För begravning åt den vackraste stjärnan i hela världen. 

- Kom sedan hem till Skellefteå IGEN för att fira Jul.

- Och festa på annandagen....

 ... Då några underbara tjejer kom fram och pratade om min blogg - love!!!

Tvåtusenfjorton kommer jag minnas som ett fint år. Jag fick vara med om den bästa sommaren någonsin. Lära känna många nya personer. Hann även vara ute och flyga hela sex gånger (sthlm 3, gbg 1, skåne 2). Norran gjorde ett repotage om min blogg. Jag har vuxit så enormt mycket som människa under detta året. Dock förlorade jag min Mormor, min alldeles speciella och underbara mormor - som kommer vara en evig saknad.

 Nu är jag redo för tvåtusenfemton. Året då jag ska växa ännu mer som människa och njuta lite extra av livet!





Kommentarer

Vad mycket du varit med om detta året. Du ska vara riktigt stolt över dig själv och du är verkligen en fantastisk människa Julia!! <3

Får jag fråga vad det kommer sig att du tackade nej till sjuksköterskeprogrammet??

Svar: Tack Nahalie, det är du med!<3
Jo, för att tiden inte passade. Sedan är jag tveksam på att läsa till sköterska faktiskt!
Juliaajoo


Kom ihåg






Trackback