Precis just nu


Alltså fan vad jag är lycklig just nu. Lycklig & lite stolt över mig själv. Jag är glad över 1) jobbet. Att jag ska bli min avdelningst högsta planerare. Liksom bestämma vem som ska göra vad & vad som ska göras när! Inte illa pinkat att få det förstroendet som 21 åring. 

Sedan är jag glad över att jag ska få utvecklas hehe. Under den kommande schemaperioden ska jag gå tre olika kurser. Åh, jag älskar sånt - jag strävar alltid efter att bli bättre. Dock kan jag tycka att det är läskigt att gå på kurser.. Jag menar.. Att man ensam ska hitta till lokalen kursen hålls & när man väl kommer dit känner man inte en själ. Snacka om att utmana sig själv & växa som person!!!

2) Att jag tog jobbet med Valet 2014. Det kommer bli skitskoj, ska sitta och ta emot röster i sammanlagt nio hela dagar. Förstår ni hur mycket folk jag kommer att få träffa & förstår ni hur läskigt men roligt detta jobb kommer bli. Är stort ansvar och livsviktigt att göra allting rätt, i minsta lilla detalj. Sedan kommer jag lära känna mycket nytt folk, som även dem ska arbeta som röstmottagare:):)

3) Barnhemmet i Ghana. Det känns kul att göra livet bättre för barn. Jag måste bara rulla igång projektet ordentligt. Det kommer bli en jäkla utmaning att hitta sponsorer, samt få folk å förstå att detta är ett ideellt arbete - där varenda krona går till Ghana. Ja en utmaning helt enkelt - men jag gillar utmaningar - och viktigast - jag gör det för barnens skull. Sjävklart finns det företag med guldhjärtan i Norrland, jag måste bara hitta dem!! Sedan har jag hört rykten om att företag som sponsrar välgörenhet får göra avdrag på skatten? hmm.. jag måste kolla upp mer om det!! 

Hur som helst känns allting så spännande just nu. Under Augusti har jag sprungit som i ett hamsterhjul - jag blir deppad och uttråkad av det. Nu börjar det äntligen hända saker igen!!

PS: Visst kommer du ihåg att vara nöjd över dig själv ibland också!?






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback