Ett viktigt tankesätt

Idag har vi mer koll på vad vi stoppar för mat i våra kroppar, än vilka tankar vi matar våran hjärna med. Hjärnan är precis lika bra på att ta till sig det vi tänker om oss själva, som kroppen är på att ta till sig det vi stoppar i den. 

Om man hela tiden matar hjärnan med ord som; Jag kan inte, jag är ful, jag är tjock, jag kommer aldrig lyckas. Då lyssnar hjärnan och fixar så att det blir så också. Tänker du mycket tunga tankar, blir det din vardag. Men om du byter ut allt negativt mot positivt etc; Fan vad fin jag är idag, klart jag kommer fixa detta osv. Då kommer du att göra det också. Låt inte ett dåligt självförtroende blandat med feghet stoppa dig från att nå dina drömmar. Ta dig samman och kämpa för att tycka om dig själv istället - livet blir mycket roligare då! 

Meningar som hjälpt mig, för att inte fega ur situationer:
"Bättre att ångra något man gjort, än att inte göra det alls"
"Måste våga satsa och göra fel - för att vinna"
"Om mina mål med livet inte skrämmer mig, är dem inte stora nog" 
"Jag låssas som att nervositeten inte finns här"
"Det går inte att göra bort sig, allting blir en rolig historia i slutet ändå"
&
 
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback