Sätt dig ner och se en disneyfilm - väck gamla drömmar till liv.

Jag har alltid älskat disney. Än idag ler mitt hjärta om "disney-dax" rullar på tv4 en tidig lördagsmorgon, då myser jag alltid ner mig i soffan under en varm filt och känner lycka tillsammans med värme. Disney är så simpelt. Jag har alltid älskat rösterna, enkelheten och budskapen. Allting handlar om att drömma, kämpa och lyckas.

 
Till stor del tar Disney upp hur viktigt det är att tro på sig själv och sina drömmar - se bara hur bra det gick för Askungen liksom. Dessutom visar disney att den äkta kärleken finns, att det är någonting vackert och alldeles..alldeles underbart (jag menar... se bara på Skönheten och odjuret) - Hur underbara är inte dessa filmer med lyckliga slut?! 

 
Idag är jag 20 år gammal och lever ett liv med ständigt tryck från instagram, facebook och fitnesstidningar om HUR LIVET SKA SE UT. "Man måste ha ett framgångsrikt jobb, en fin bil, smal midja, kläder som följer modet, smala ben, inte sticka ut för mycket och alltid vara bäst"... Ibland tror jag att vi alla måste tillåta oss själva att vara små igen. Sätta oss ner och se en disneyfilm - väcka våra EGENTLIGA drömmar till liv, de där drömmarna vi alla bär på långt in i hjärtat, men gömmer av rädsla. Vi lever bara en gång och livet lever vi för vår egen skull - för att uppfylla just VÅRA DRÖMMAR... Det är onödigt att leva ett liv man inte vill ha (och bara följa strömmen om hur tidningar, instagram och facebook säger att man ska leva sitt liv). Men vet ni? Det är aldrig försent för en förändring, för ingenting är omöjligt. Det finns inga dumma drömmar. DU är värd att älska livet varje sekund - men det är din uppgift att kämpa så du får det så ;D
 
(Och jaa.. det känns töntigt att skriva om disney, men jag är en tönt - en stolt tönt hehehe! )



Kommentarer
» Lisa

Bra skriver Julia, du är en förebild. Jag blir så glad när du skriver inlägg som får en att stanna upp och tänka efter. tack:D

Svar: Det glädjer mig att du känner så. Och du, kom ihåg att leva livet som DU vill ha det;) KRAM!
Julia Jonsson

Åh mysigt! jag är väl inget disney-freak om man säger det som så..men jag gillar vissa filmer ;) jag såg mest astrid lindgren och så när jag var liten..vet egentligen inte varför, hehe :P meeeen :)

tack för dina kommentarer, de hade hamnat i skräpposten allihopa så jag fann dom nyss :)

Svar: ja astrid lingren filmerna är så gulliga :)!!
HAHA vad tusan, slänga mina kommentarer i skräpposten, inte ok - inte ok ;)
Julia Jonsson

» `Nini

Jag är som du! Älskar disney. samt alla andra "barn filmer" som scooby doo, monsterhigh, anime serier etc. Som du säger man mår bra av dom filmerna för allt handla om samma sak att man ska följa sina drömmar.


Du är verkligen ingen tönt utan en förebild och som jag sa förut din blogg blir man alltid glad av att läsa :D

Svar: Tack du underbara <3
Visst är disney underbart ;)
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback