"Hur ska man träna för att gå ner i vikt"

DAGENS RUBRIK: "Hur ska man träna för att gå ner i vikt"

För det första bör du vara både överviktig och missnöjd med ditt utseende för att överhuvudtaget tänka på en viktnedgång. Om du har bra BMI-värde och normalt midjemått - kan du nu sluta läsa denna text (för en viktnedgång är ingenting för dig!)... Viktminskning behövs endast för folk med övervikt (i hälsoskäl) för att minska risk för etc hjärt- kärlsjukdomar OSV! 

Om du har ett bra BMI och MIDJEMÅTT och ändå vill gå ner i vikt VARFÖR VILL DU DET? Personligen tycker jag att du kan lägga tankarna åt sidan, för det finns ingen anledning. Däremot bör du arbeta självkänslan. Ställ dig frågor som "Lever jag ett hållbart liv? Vad är jag missnöjd med? Vad vill jag förändra egentigen? Stress? Oro? Varför skulle jag börja tycka om mig själv mer för att jag går ner fem kg?"

Tips till viktnedgång (Läs ej om du har ätstörning, är normalviktig osv)
- Allt handlar om att göra sig av med mer kcal än man stoppar i sig. 
- Ät mat som innehåller mycket vätska. Ät mycket protein.
- SE FÖRÄNDRINGEN. Tänk "en kaka är bättre än två kakor" osv. 
- Ät ca 5 mål/dag. För att hålla förbränning på topp. 
- Träna! Du kommer ALDRIG ångra ett träningspass :) 
- SOV minst 7h/natt. Folk har faktiskt gått ner i vikt av mer sömn!!
-  Mindre stress = Lättare vikt. 
- Är du sugen på socker. Tänk igenom varför du vill äta kakan.
- En ätardag/vecka. Så inte kroppen ställer in sig på en speciell kost.. 
- HELA KOSTCIRKELN BEHÖVS. 
- Hellre konditionsträning än styrka. 
- Jag älskar Paolo Robertos tankesätt. LÄS HÄR.




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback