"Goda frukostfavoriter, Mellis all the way(tips på mellanmål)"

DAGENS RUBRIK: "Goda frukostfavoriter, Mellis all the way (tips på mellanmål)"
 
En stadig frukost är jätteviktigt. Bara för att det är frukosten som kickar igång förbränningen + hur ska du orka prestera under förmiddagen UTAN att ha fyllt på med energi? (Jag brukar likna kroppen med en bil. Och... Hur ska man lyckas köra en bil på tom tank?)

 
Bra frukost = "Något i tallrik + 1-2 mackor med valfritt pålägg"
Det brukar vara ett bra riktmärke!! Själv äter jag oftast gröt på morgonen, med mjölk, banan och kanel. Plus att jag kan ta ett ägg till, eller en husmans med kalkonpålägg. MEN OM JAG SKA TRÄNA PÅ FÖRMIDDAGEN så brukar jag dricka min supersmoothie (1 skopa proteinpulver, 3dl lättmjölk, 1banan, 1ägg) och sedan äta ett rejälare mellanmål när jag kommer hem igen:) (Äter dock alltid en eller två timmar innan träning).... Visste ni att om man äter mer än fyra timmar innan träning ställer kroppen in sig på svält och kan inte prestera lika bra/den börjar ta från reserverna. SÅ AJ AJ - OM NI GÖR SÅ :)

Bra frukost: Gröt + macka. Yogurt + macka. Supersmoothie. Omelett. Ägg. 
Bra mellanmål: Husman med ägg. Keso och banan. Proteinshake. Fruktsallad. Kesella. Råa ägg;) Och ett bra eftermiddagsmål i min smak kan ibland(ganska ofta) vara etc äppelpaj med vaniljsås, kladdkaka osv, hehe:P

Vad brukar DU äta på morgonen?
<3



Kommentarer
» Nini

Vad kul att läsa vad du gillar att äta.
Själv äter jag nu på hösten och vintern gröt med frukt. bär, nötter eller torkad frukt och mjölk eller keso i gröten plus en massa kanel eller kakao, vaniljpulver. Gör en så kallade "äckelröra" hehe. Eller davosgröt med massa smarrigt i. På helgerna gör jag dock lite lyxigare och mysigare och äter varm choklad med 2 hårdmackor med olika pålägg eller en dubbel klämmacka med ost och skinka och en massa grönsaker.

På våren och sommaren dock är det flingor, müsli och yoghurt som gäller för mig. JAg är en årstidsperiodare ;)

Mina mellanmål är dock nu så tråkiga Näringsdrycker :S

Svar: Vad roligt att ha lite olika från årstid - till årstid! tack för dina supertips! Kram :)
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback