5:2 eller ska vi kalla den 3:4 dieten?

Det är ett ständigt snack om alla dessa bantningsmetoder. Personligen gillar jag inte att prata om det (det slutar alltid med att jag måste ta tre djupa andetag och tänka "håll käften nu Julia, så du inte säger något dumt" jag har brunnit av FÖR MÅNGA gånger hehe). Tyvärr kommer man inte ifrån tjattrandet om bantning någonstans - det finns i fikarummet på jobbet - på släktmiddagen - eller i kön på ICA. 

För tillfället läggs mycket energi på 5:2 dieten (två dagar i veckan får du bara äta 500kcal (5 bananer är 500kcal etc) och resten av veckan ska du äta som vanligt)... Personligen kallar jag det "kompleterings kosten" dvs - du äter 500kcal på torsdagen, för att kunna äta mycket mat till helgen, innan du svälter dig själv på måndagen igen. MEN HALLÅ VAKNA. Okej, jag kan tänka mig att man förlorar mycket i vikt på denna kost. Men hur ofta tror ni inte 5:2 dieten övergår till 3:4 dieten? (dvs, man börjar svälta sig mer än 2 dagar i veckan) - och DÅ är kosten farlig. Kroppen går in i ett så kallat svält läge (läs liite om det här ) - det är då lätt att fastna i en ätstörning. 

Snälla, skippa allting som har med 5:2 och alla andra dieter att göra. Ät normalt och träna något skoj pass? För kom ihåg att saker som potatisgratäng, choklad och chips är nyttigt för själen :). 

Varför är det egentligen så viktigt att bära den perfekta dröm kroppen? och HUR ser en sådan ut?



Kommentarer
» Linda

håller med dig.

Svar: <3
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback