Vissa gillar chips andra godis liksom.

 
Det är så mycket prat om att killar gillar kurvor. Att alla killar tycker smala tjejer är som ben. Att alla killar vill ha kurviga tjejer. Här om dagen såg jag en bild på instagram där det stod "Remember any idiot can drive a straight line, but it takes an expert to handle curves" och så var det en bild på en tjej med kurvor på sidan. 

MEN ALLTSÅ HALLÅ!? 
Hatar dessa bilder som tyder på att alla killar gillar kurvor. Fine, det är en bra ångestdämpare för tjejer som kanske har något extra kilon. Men vad händer med "stackarna" som är naturligt smala. Ni vet tjejer som är smala, söta och nätta i naturen och har svårt att gå upp i vikt... Hur illa far inte dem när dagens samhälle säger att "endast hundar går efter ben"? - Vad hände med att "Alla tjejer är vackra oavsett form, färg, längd osv"... 

SMAKEN ÄR SOM BAKEN!
Jag och mina kompisar har olika killsmak. Fruktansvärt olika. Jag har en kompis som tycker att killar som har "skitiga kläder och mekar med bilen" är snyggast. Hon tycker inte heller att magrutor på killar är snyggt. Själv gillar jag dem som har fina kläder , ett charmigt leende och lite rutor på magen... Liksom, som ni hör så är smaken som baken DELAD! Exakt samma sak är det för killarna? Alla tycker om olika...

VIKTIGAST ATT VARA SIG SJÄLV
Det viktigaste är att man är sig själv. Att man inte försöker likna någon annan, eller ändra om kroppen för att "killar gillar si och killar gillar så". Du ser ut som du gör av en anledning - och är snyggast så. Var nöjd med det för du duger. Det finns killar där ute som gillar dig för PRECIS DEN DU ÄR!! Kom ihåg att självsäkerhet är det som lyser bäst.
 
Är du naturligt smal? - vad bra, du är vacker så!
Eller är du naturligt kurvig? - vad bra, du är vacker så! 
Det viktigaste är att du gillar dej själv. Ändra aldrig på dej själv för andras skull. För du är vacker precis som du är <3 SÅ DET SÅ



Kommentarer

"Men vad händer med stackarna som är naturligt smala" -ändra formulering på det kanske.... Det lät mest elakt mot de som är naturligt smala...

Svar: Självklart menar jag inte så:) menar att det är synd att man inte ska få se ut som man faktiskt gör och att man duger så. I början av 1960-talet var Twiggy inne och det var väldigt viktigt att man skulle vara smal. Då var det inte ok att vara "kurvig". Idag försöker samhället vända på det hela och säga att "endast hundar går efter ben". och jag tycker att det är synd om dem som är naturligt smala (och fina!) å tvingas läsa det:/ FÖR DET STÄMMER JU INTE!!!!! Jag blir så förbannad på att man aldrig "är fin som man är". Det har det gått överstyr tycker jag. ALLA former är fina :)
Julia Jonsson

» Lisa

bra att nån tar upp de för du har rätt tycker jag. alla former är fina former ! : )

Svar: Precis, visst är det så<3 alla kroppar är bra å fina kroppar <3. Jag tycker bara att det är så synd att det läggs ner så onödigt mycket energi på all denna hysteri kring smal och kurvig! För båda duger lika bra - och är lika fint !! :)
Julia Jonsson

» Sanna

Håller med dig! Blir så fel när de måste klankas ner på dom smala bara för att få fram att det är fint med kurvor. Alla är olika och fina på sitt sätt :)
Gillar din blogg föresten, hoppas att allt är bra med dig :*

Svar: Exakt och precis så! Tack snälla duu, så glad jag blir. Med mig är allt bara bra, hoppas det är bra med det med Sanna!!! :D
Julia Jonsson

Vilken underbar blogg du har, man blir så inspirerad!

Svar: Men tack du underbara, så glad du gör mig <3
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback