SVAR FRÅN FRÅGESTUND

Fråga - Tycker du killen eller tjejen ska ta första steget?
Svar - Är någon oskriven regel om att det ska vara så. (Vilket jag kan tycka är ganska skönt haha - personligen gillar jag killar med självförtroende och det visas ju om de vågar ta första steget!!) En gång var jag faktiskt med om en kille som sa "Du kan ju få mitt nummer.. eller nej, jag tar gärna ditt istället. Känns mer rätt så!". Då skrattade jag och höll med, hehe ! xD

Fråga - Kan man vara kär i en person man aldrig träffat? Det är nämligen så att jag har gillat en kille i snart ett år och ett halvt år. hittade honom på Facebook via en kompis kompis till mej.Jag tittade igenom hans profilbilder och efter ett tag vart jag fast. han bor bara några timmar ifrån mej och grejen är den att han inte ens vet att jag existerar då jag inte vågat ta kontakt med honom. Är dessutom rädd för att någon annan tjej ska hinna före mej samt att han kanske inte kommer att svara mej om jag kontaktar honom på fb. Och nej detta är inget skämt! :/ 
Svar- Vad har du att förlora på att kontakta killen? Vad vinner du på att gå runt och vara olyckligt kär i honom? Om jag var du skulle jag kontakta killen, jag menar.. det kan ju faktiskt lyckas. Tänk om det är mr right ;)? - Och du har rätt, han kommer inte vara singel för hela livet. Nu får du faktiskt ta första steget och visa att du existerar. Det har du INGENTING att förlora på. Tro på dej själv! Berätta gärna hur det går;) kram! 


Fråga - Hur gör man för att känna sig bekväm i tighta träningskläder (är ju dom skönaste) bland folk på gym då man är överviktog då dom föesta är så smala/ tränade och fab?
Svar - Jag håller md dig om att tighta träningskläder är absolut det mest bekväma! Vet du vad jag tycker? jag tycker att du ska dumpa din dåliga självkänsla i soptunnan och istället ta på dig de tighta träningskläderna med ett leende... För... med ett bra självförtroende kan man bära upp vilka kläder som helst, då blir allting snyggt! - Och tankarna om att du är överviktig och att alla andra kollar på dej, det stämmer inte. Själv brukar jag iallafall vara på gymmet för att träna & bli starkare (inte för att kolla in alla andra?). Om man har tid att kolla på alla andra, ja... då är man inte tillräckligt focuserad på sin egen träning! 

Fråga- 1. Favorit film/filmer? P.S I LOVE YOU
2. Vilken typ av musik gillar du?  Tänk Avicii & Gavin DeGraw xD 
3. Favorit drömres? Australien, Hollywood, Ghana igen!! 

Fråga - vad är alla första tecken på ätstörning?
Svar - Att man är oerhört självkritisk, våger/mäter sig mke, får tvångstankar, utesluter mat & får kalorikoll. 

Fråga - Du verkar ha ett så himla mysigt liv! Tycker du att det är enklare för dig och dina kompisar att hitta på spontana och mysiga saker när du bor ensam? Då kan ni ju alltid va hos dig menar jag:)
Svar - Tackar tackar. Tyvärr har jag ett väldigt stressigt liv just nu och har inte utrymme för så mycket spontana påhitt. Så därför umgås jag inte så jätte mycket med mina vänner just nu. Bara på gymmet, jobbet & inflyttningsfester å andra planerade saker:D Dessutom bor i princip alla mina vänner i egna lägenheter, så plats att umgås på är inte så svårt! hihi :D
 
 
Fråga- Ett måste på julbordet? Köttbullar, sånnadär ägg med röra på:D
Favorit månad? Juni, Juli och December
Om du fick byta liv med en person( vem du vill ) en månad vem? - Oj.. Beyonce kanske! 
Kladdkaka eller daimtårta - Kladdkaka ;)
Innan utgång av skolan favorit ämne? - Svenska & psykologi! 
Ett måste denna höst? - Choklad HEHE
Favorit film och serie? - Ser aldrig serier. Men gillar filmen P.S i love you!!
Bästa maten? - Husmanskost, är inte så kräsen när de gäller mat;)
En sak som alltid finns i sot kylskåp eller skafferi?  - Yogurt, husman, ägg & proteinpulver.
Hockey kille eller fotbolls kille? - Hockey kanske. hihi. eller bara någon som gymmar! själv ;) ? 
Guld eller silver smycken?- Båda är snyggt tycker jag, men är nog mer för silver! 

Fråga - Vem är din favorit i idol? - Jens !!
Vad är ditt drömyrke? - Har ju äntligen börjat bestämma mig för det:D

Fråga - Tror du att folk tar avstånd från en ifall man berättar man mår dåligt?
Svar - Ist för att folk blir lite osäkra, de vet inte hur man ska bete sig med en person som mår psykiskt dåligt. Men de äkta vännerna stannar alltid kvar. När jag själv var sjuk i min ÄS tappade jag många vänner, men det är väl lika bra det? För dom är ju ändå inte så mke att lita på;). De äkta vännerna stannar alltid kvar!! Det viktiga för personer i omgivningen är att se personen i fråga & inte sjukdomen. För bara för att man är sjuk, är man ändå samma människa som innan.



Kommentarer

ja jag kommer berätta för dej hur det går.. gruvar mej lite på det hära '' tänk om han inte svarar'' då kommer jag nästan gå under känns det om. Du vet ca 1,5 år galet mkt slöseri på en person som inte ens vet att man existerar haha.. men kommer vänta några veckor med att kontakta honom.
( du kan svara här jag kollar igenom kommentaren) :)

Svar: men så bra, ska bli så roligt att höra:) men samtidigt... Vad vinner du på att gå runt och vara "olyckligt kär" i honom i flera år? INGENTING. Då är det lika bra att satsa en gång för alla. Antingen så kommer det att hålla och han blir din;) Eller så har du faktiskt en chans att komma vidare i livet..
Men jag tror på dej. klart han kommer tycka om dej!?
Julia Jonsson

Hejsan

Sugen på en ny header eller design? Klicka då in på min blogg eller min portfolio för mer info. http://flizanlizan.blogg.se/portfolio


Kom ihåg






Trackback