lärt mig mycket på ett år


Bilderna är exakt ett år gamla. Jag kan inte sluta fascineras över hur mycket man kan utvecklas som människa under ett års tid. Förra hösten kretsade allting kring hur jag skulle styla håret, var jag kunde växla 10kronor till solariumet, vilken tandkräm som gjorde tänderna vitare, var jag kunde köpa snygga kläder (som såg dyra ut, men var billiga hehe). Jag hade alltid bling bling på mej. skjortor till vardags och la ALL ENERGI ÅT DEN DÄR JÄVLA UTSIDAN!

Idag har jag kommit så långt.
1. har förstått att man duger, vilka kläder man än har. 
2. Naturligt är också vackert. Ett leende är egentligen det bästa sminket :)
3. Att vara ljus i hyn under vintern - är mer värt än att få cancer i solariumet.. 
4. Att sova en timma längre på morgonen är bättre än att gå upp tidigt för att fixa håret..
5. Det finns viktigare saker att lägga energi på än sin utsida (Etc: framtidsdrömmarna. var vill du befinna dej om 10 år liksom? Sånt viktigt orkar man oftast inte fundera på om man ständigt tänker på sitt yttre. ) 
6. Man får mycket tid till annat viktigt när man inte börjar fixa sig 2½  timmar innan man ska iväg! 
7. Det blir extra kul att faktiskt få fixa sig fin,när man väl gör det!
8. Man får sjukt mycket pengar över. Nu shoppar jag kläder ca var 3dje månad.. förra året var de varje vecka.
9. Förra året behövde jag 2 timmar varje morgon. idag behöver jag 30 min. skönare att sova länge;)
10.  Misstolka mig inte. Jag tycker att det är viktigt att ta hand om sin utsida (likaväl som sin insida). Det är ju kul med smink, hår och kläder. MEN det får inte gå överstyr. För det mår ingen bra av, eftersom kraven ändå ständigt ökar i de fallen.

Hur mycket brukar du fixa till dig varje morgon? :)



Kommentarer

Största skillnaden jag ser är att du nu för tiden ler på nästan varje bild. Underbart att se, älskade vän! <3

Svar: Du har nog rätt!!! Jag har aldrig mått såhär bra:) trots att det kan bli ännu bättre. Jag har mycket dej att tacka, ska du veta. Som alltid finns där. Som verkligen drog mig upp när jag låg nere på golvet och inte alls ville resa mej. Du är mer än guld!
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback