Jag tänker på er jämt. Jag vill att ni ska vara med.

 
När jag bakar en god kaka. Om jag ser roliga leksaker eller kläder. Varje gång jag äter en god middag eller ser en rolig disney-film. När jag ser små barn gå tryggt hand i hand med sina föräldrar. Fredagskvällarna med chips och godis. Jag tänker jämt på er. Jag vill att ni ska vara med.  Jag vill hålla er i handen och berätta för er hur fantastiska ni är. Jag vill räkna era hopp med hopprep tusen gånger om. Jag vill bjuda er på godis och kakor. Vill sjunga trollmor och säga "good night see you tomorrow my friend". 

När jag åkte ner till Ghana 2011 tog jag med mig EN tvål-flaska med Shrek på framsidan. Alla barnen blev helt faschinerade. De tyckte att den luktade gott och skummade roligt. Alla barnen längtade till morgonduschen, så de fick använda detta häftiga skum med ett roligt troll på. Alla barnen delade på en flaska. Den räckte i tre dagar. Sedan var den slut. Nästa gång jag kommer ner till ghana, ska jag ta med mig massor av tvål, svenskt godis, leksaker och.. jag.. jag.. JAG SAKNAR ER! 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback