Ni har bevisat så mycket för mig

Trots att jag har isolerat mej i veckor. Trots att jag inte alla gånger varit så snäll. Trots att jag kom hem från Ghana och var sjuskriven i tre månader. Trots att jag varit sjuk i en ätstörning. Trots att jag fick en depression på grund av det. Trots att jag varit en krävande vän som många gånger bara gråtit och hatat allt... 


... Trots allt detta så har ni stannat kvar. I ur och skur. Oavsett om jag skrivit ett "hjälp" sms mitt i natten, eller sagt nej åt att träffas 10 gången på rad. Oavsett om jag varit dryg och arg eller ledsen och hopplös. Ni har alltid funnits där. Ni har aldrig lämnat mej. Jag minns min värsta period, då sa jag ofta "Ni kommer att lämna mej, jag vet det, ni vill inte ha en vän som jag - jag är tråkig och ful" - Trots detta stannade ni kvar. 

 När jag började kravla mig upp på fötter och komma tillbaka i verkligheten igen tog ni emot mig. Ni visade mig hur fin världen är. Ni fick mig att uppskatta promenader i solen, en långfika på waynes, shopping, fester och jobbet.. Ni har även presenterat mig för era egna gäng, så jag fått lära känna dem. Ni ska bara veta hur mycket jag uppskattar det.
 
 
Jag har tappat många vänner under dessa två år i mitt liv. Men idag är jag bara glad för det. Jag är så fruktansvärt glad över att förstå innebörden i "äkta vänner". Att inse hur några få nära vänner är såå mycket bättre än 1000 bekanta... Ni är bland det bästa jag har. Jag älskar er verkligen. I ur och skur. Ni har bevisat så mycket för mig. Ni är bäst. Och. Jag finns alltid här för er, som ni finns här för mig.

Elin Lundgren
Matilda Rönnlund
Frida Enquist
<3



Kommentarer
» elin

Finaste julleee och vänner!! Älskar er oändligt, ni gör mina dagar värda att minnas, ni är bäst ♡

Svar: Så mycket kärlek <3
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback