Han fick inte ens mat för dagen.

 
Klicka på denna lilla ruta och läs gärna texten här nedanför.

Nästa gång du du tänker klaga på att du är ful, ensam eller tjock. Tänk på denna lilla hand. Hur han har alla odds mot sig. Hur han kämpar för livet varje dag. Hur han aldrig får mat. Eller kärlek. Troligtvis har hans föräldrar redan dött i svält. Tänk på denna lilla hand. På vilka skillnader det finns i världen.
Vad har du att klaga på i ditt liv, egentligen? 
 
Nästa gång du tänker klaga på att du är tjock. Kom ihåg att han inte ens fick mat för dagen. 
 
Nästa gång du klagar på ditt tråkiga jobb. Kom ihåg att du inte är ute i krig och tvingas döda.

Nästa gång du står i spegeln och hatar ditt utseende. Kom ihåg hur dessa barn kämpar för livet. Varje dag.
 
Nästa gång du klagar på att dina föräldrar är jobbiga. Han såg sina bli skjutna.
 
Jag kanske är ful utan smink. Har risigt hår om jag inte använder hårinpackning och har inte alls världens finaste kropp. Men jag har i alla fall mat på bordet, världens finaste männsikor i min närvaro, en rolig vardag och trygghet. Jag är hälsosam, Men för det orkar jag inte träna varje dag eller äta nyttigt jämt. Men vad gör det? 
Jag lever ett tryggt liv, med folk i min omgivning, som älskar mig, för precis den jag är.
<3
 
 



Kommentarer

Ååh vilket fint inlägg Julia!! Det beröde mig verkligen, började nästan gråta. Har ett fadderbarn i Senegal, är väldigt insatt i fattigdom och jag är värkligen med och vill förändra. Ska om ett tag åka som volontär, ska bara fylla 18 först ;)

Massa kramar

Svar: Låter helt underbart. Vad fin du är som har ett fadderbarn. <3 Och att du ska åka som volontär. Helt underbart!! Du är duktig:) Kram!!
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback