Hur man får ett bra självförtroende

"Kan inte du ge tips på hur man får lika bra självförtroende som du har" 
Fick den kommentaren förra veckan. Och. Självklart. Jag kan dela med mig av tipsen jag själv jobbar med dagligen!
 
  • Starta dagen med att säga någonting positivt till din spegelbild. Gärna innan du sminkat dig. Jag brukat tillexempel säga "Jag är fan söt. Mitt leende är himla fint egentligen. Jag vill ha en bra dag och inget ska få ändra på det".

  • Sätt upp lappar överallt i era rum. Lappar där det står "Jag har snygga ben. Min mage är fin. Jag är fantastisk trots att jag äter godis. Jag älskar mitt hår. Jag duger". - Varje gång du läser lapparna säger du meningarna högt! 
  • Varje gång negativa tankar försöker bomba dig från alla olika håll (tankar som att du inte fixar någonting. Att du är ful osv) DÅ pratar jag tvärtomspråket med mina tankar. Jag säger "Jag fixar visst det här, jag är inte alls ful. och. thats it!"

  • När jag går förbi en spegel så säger jag alltid en positiv kommentar åt mig själv.


  • Jag är inte rädd för att göra fel. Jag ångrar hellre något jag gjort, än att inte göra det alls. Så därför vågar jag testa saker. Man har faktiskt ingenting att förlora på det. - Jag går all in på allt! Det värsta som kan hända är att man gör fel (säger fel saker) men so what?! 

  • Jag försöker utmana mig själv varje dag. Att varje dag göra någonting som jag inte trodde att jag skulle fixa! 

    Men självklart har även jag dåliga dagar. Dagar när jag känner mig fulast och mest värdelös i världen. Dagar när mina ben är asfula, mina ögonbryn känns super hemska och min näsa stor. Dagar när mina läppar är jätte små och känslor om att "ingen kille kommer någonsin vilja ha mig. Jag kommer aldrig nå mitt drömjobb heller"... Men dessa tankar har alla ibland. Kom bara ihåg att du inte är så ful å värdelös som du känner dig. Prata tvärtomspråket med dig själv dessa dagar, säg att du är fin INTE ful. För egentligen är du en pingla! - Och snart är vi pinglor med himla bra självkänsla å självförtroende också ;)



Kommentarer

Älskade vän, jag är så fruktansvärt stolt över dig!


Kom ihåg






Trackback