En video som förändrat mitt liv.

 
 
Denhär videon har förändrat mitt liv. "Jag kom inte hit för att rädda Ghana, jag kom hit för att rädda en liten del av deras befolkning, med något så simpelt som närhet"  - Oscar Lundholm. Han lyckades sätta ord på alla mina tankar och funderingar. Han lyckades boxa ner "Tvivlet, rädslan och förnuftet" som suttit på mina axlar och viskat att jag inte borde resa. - Första gången jag såg videon glömde jag bort att andas och när den sedan var över började jag gråta. Jag grät samtidigt som ett lyckorus infann sig i kroppen. Det var då jag bestämde mig för att resa. Videon lyckades sätta ord på alla mina tankar kring volontärresor. Jag såg den första gången 2011, när jag just tagit studenten. Jag hade bott på internet med bokstäverna v o l o n t ä r r e s o r i googles sökruta. Samtidigt som jag läste tusentals volontärbloggar och mailade med tidigare volontärer. Hela tiden viskades det i mitt öra "Det är farligt, onödigt och omöjligt att resa iväg". 

Att hitta denna video var som att vinna på lotto. Jag hade aldrig varit mer säker på någonting i hela mitt liv. Mitt hjärta viskade "Du måste pröva Julia, du kommer älska Ghana". Så strax därefter bokade jag en egen resa, från samma organisation som Oscar i Videon. Volontärresor.se. Om du har fem minuter över, och funderar på en volontärresa, se gärna filmen. Du kommer känna hur bitarna faller på plats. 

(Skriver detta inlägg just nu eftersom mängden volontär(funderings)-kommentarer ökat drastiskt senaste veckan)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback