Onsdag

 
Godmorgon du vackra människa! 
Sitter här med en kaffekopp och försöker väcka hjärnan till liv. Den ska trycka in mycket som har med standardvärden, medelpunkter & stolpdiagram att göra idag. Det sista provet äger rum på fredag och jag SKA HA VG, annars kommer jag vara missnöjd. Så det är bara för mig att kämpa på. När jag har så höga krav i skolan måste kraven från andra ställen minskas. Jag hoppar tillexempel över träningen & skiter fullständigt i att städa. Man måste prioritera för att lyckas. Man kan inte vara bäst i allt samtidigt, det orkar ingen. Ger jag 100% i skolan,  är det omöjligt att ge 100% i träning, umgänge och jobbet också;P

Tänk dig att varje dag består av en full bil - tank. Denna bensin måste du vara rädd om och planera väl. Ingen orkar gå på högvarv och köra på 110 hela dagarna. Det kommer ändå att sluta med utbrändhet, depresstion eller något annat otrevligt. Var noga med att planera din lilla rutt för dagen. Gör dig inte av med mer bensin än du tankat på. Ta hand om dig, för du är viktig. 

<3<3



Kommentarer
» Nina

Måste bara få skriva och säga vad klok du är! Blir varm i hjärtat av dina ord och hur positiv du är! Jag har eller rättare sagt går igenom det du tidigare kämpat dig ur och du är en stark inspirationskälla som jag hittat. (Har sett din insta är därför jag sett vad du gått igenom). Känner mig extra glad över att vi bor i samma stad och att du vill dela med dig av ditt fina tänk! Det stärker många ska du veta så fortsätt såsom du gör fina fina du:) kram

Svar: Tack för din fina kommentar Nina. Dock känns det hemskt att du går igenom detta nu, det gör mig så ledsen. Men samtidigt så VET jag att du kan bli frisk. Och jag kommer hålla alla tummar på att du snart blir det. DU är värd ett liv utan ÄS! Jag minns själv från min sjuka tid att jag kände mig väldigt ensam. Som att ingen förstod mig. Men tveka aldrig på att skriva till mig om du behöver lite pepp eller bara någon som lyssnar. Styrkekramar till dej :)
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback