Jag är snygg. Inte ful. Jag duger.



Du måste bli fem år igen och tänka med tvärt – om – språket. Varje gång en negativ tanke försöker förstöra din dag så måste du tänka tvärtom. Du måste lura din egen hjärna. När tanken säger att du är ful, måste du tänka JAG ÄR FIN. När tanken säger att du är fet, så tänker du JAG ÄR SMAL. – För du ska ändå leva i din egen kropp i resten av livet, lika bra att tycka om den.

TÄNK SÅHÄR

"Jag har världens fläskigaste och fulaste ben och hon har sjukt jävla fina ben"
Hon hade himla fina ben, men mina är också fina. Mina ben duger.  Jag är snygg!

"Gud så snyggt hår hon har, jag har världens fulaste hår"
Vilket vackert hår hon har, vad kul att hon ger mig så mycket inspiration. Fast mitt hår är också fint som det är just nu!

"Jag är så jävla ful och hon är så jävla snygg"
Ja hon är snygg, men det är jag också. Jag är snygg, inte ful. Jag duger. För jag är mycket snyggare än jag själv tror. Dessutom är självförtroende det snyggaste som finns!

"Jag är fet och ful"
NEJ det är jag INTE. JAG är FIN och jag DUGER. Fet är jag inte heller. Jag är fin oavsett om jag äter choklad, kolhydrater eller bär mjukisbyxor.

För.. vad är egentligen värdet med att se ner på sin egen kropp?




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback