Galen kväll i Umeå.

Igår eftermiddags fick jag ett samtal av Elin "Öj, kommer och hämtar dig nu. Vi ska på fotbollsgala med hotell, trerätters och allt". Så vad göra? Jag bara skrattade och sa att jag självklart hänger på. Slängde ner halva min garderob i en väska. Hämtades upp av Elin och pumpade musik hela vägen till Umeå.

Väl i Umeå hade vi en timma på oss för fix inför den stora galan. Nu snackar vi alltså en FIN gala där man inte får sitta med armbågarna på bordet, där man måste sitta med rak rygg, inte prata med mat i munnen, använda rätt bestick och lägga en servett i knäet! I alla fall, när vi hade checkat in på hotellet och ÄNTLIGEN hittat rätt hotellrum, så insåg vi med stor fasa att det endast fans ETT badrum och ETT el-uttag. Vi greps av panik. Hur skulle vi hinna fixa oss snygga? - Men vi löste det. Hann även sprätta första sidern... En timma senare var vi faktiskt klara, trott eller ej. Klockan 18.30 befann vi oss i Gala Lokalen. Blev välkomnade med champange och mingel. Därefter fick vi sätta oss till bords och äta förätt, vin, varmrätt, vin, efterätt. Vi fick även höra på fantastisk musik från en föredetta IDOL deltagare. Se glada fotbollsspelare ta emot priser och bara skratta åt den underhållande konferenciern. 

Galan slutade efter tio. Då sprang jag och Elin tillbaka till hotellet igen. Lockade till håret ännu lite mer, taggade till med musik och någon till cider (försöker skriva fint, eftersom mamma läser min blogg - haha). Tog oss tillslut ut på stan. Träffade randomUmeå bor och hängde med till ett soft uteställe. Jag tog mig in på 20 gräns (coolT) Vi beställde drinkar. Lärde känna folk. Dansade. Skrattade. Shots. Snack. Det där vanliga alltså.  Därefter styrdes efterfest (shots, musik, sång, skratt, mobbad, spel, ännumershots, hey-lovelife) med helt random Umeå bor till klockan halv åtta i morse. (d-ö-d men g-l-a-d). Då hängde de med till vårat hotell och tjuvade hotellfrukost innan vi chillat på hotellrummet till klockan 14.00. Då handlade jag och Elin upp halva Coop och började våran bilfärd hem igen. YOU ONLY LIVE ONCE. 




Detta inlägg innehåller troligtvis massvis med stavfel och tokiga meningsbyggnader. Men jag är trött som ett a-s (har inte sovit en sekund i natt!) Så jag orkar inte rätta texten. Hoppas ni överlever. Puss!.... ÅÅååh. Jobbet ringde just. Så nu taggar vi natt jobb;) Somsagt. you only live once.



Kommentarer

Sjukt roligt ni måste ha haft det :D Kul med spontana påhitt, de blir ofta de roligaste och ger fina minnen! Som du så fint uttryckte det - man lever ju faktiskt bara en gpng, Var någonstans i Umeå hölls galan?

Svar: Du har helt rätt Anna. Spontana upplevelser är inte dumt. Så sant, vi lever faktiskt bara en gång. Därför bör man ta vara på alla dagar och njuta. Att leva livet och njuta kan också vara att se film med en påse godis, det går man inte glömma:) Man behöver inte ha full fart jämt! - dock är det roligast ;) Galan höll till på Folkets park!
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback