Gå fort och le så ser ingen hur ful du är.

 
Smal midja. Raka och vita tänder. Stora ögon. Stora läppar. Långt och blont hår... Ja, av alla dessa "krav" stämmer jag in ungefär 0 %. Jag ser inte alls ut som man "ska göra". Men vet ni? trots det så fixar jag mitt jobb, jag fixar Afrika & kommer antagligen fixa en vidareutbildning - och tjäna pengar som gräs? (haha nämen ni fattar).

Jag vet att jag inte har blont hår, uppumpade läppar och vikt 42kg. Men jag vet också att det är en sån liten del i det hela. Dessutom är det utstrålningen som gör en person fin. Har ni tänkt på det? Folk som kommer in i ett rum och visar självsäkerhet, ett leende & "HEJ HÄR ÄR JAG". De personerna blir oftast snygga också. Medan personer som lite försiktigt kommer in och "hihih hej..urr-rsäkta hihi här är jag". handlöst blir liiite fulare.

Inte för att jag är något proffs. Men jag vill bara påminna er om att livet inte är kört bara för att ni inte ser ut som barbiedockor (vem gör det egentligen?).. Ful/snygg, tjock/smal, rik/fattig, tjej/kille - vi har alla samma möjlighet att lyckas i livet! Du är den enda som sätter stopp för din framtid. Träna självkänsla å så. Det är såå mycket mer värdefullt än att sitta och trycka ner sig själv hela tiden. Belive me. Så OK? Sluta tryck ner dig själv & lägg energi på annat som är 100 ggr bättre istället!!

& start hjälp "Fake it until you make it - Gå fort och le så ser ingen hur ful du är". ;)



Kommentarer

Åh, bra sagt!

Vet du vad? Du är så himla mycket snyggare än om du passat in på alla de punkterna <3 Naturligt vacker helt enkelt!

Du är jättefin, jämför dig inte med andra. Du är supervacker och naturlig... <3

Svar: Hej Nathalie. Tusen tack. Fin blogg du har förresten!!
Julia Jonsson


Kom ihåg






Trackback